| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Meldinger: n/a
|
Jeg lurer på om Tella er syk,
har noen her vært borti at det kommer noe som er mugg aktigt på dem? Min Tella har fått noe som ligner mugg på rumpa,og den virker veldig slapp, matlysten virker på bånn også,da hun ikke har spist på lang tid, her om dagen pirket jeg litt på henne for å få henne litt irritert,så la jeg en siriss rett forran " munnen " på henne,først da tok hun den og fullførste måltidet istedet for å bare drepe den og ikke spise. Har hørt med min veterinær for de andre dyrene mine,men han mener han ikke kan gjøre noe for en tarantella ![]() Kan noen gi meg tips her hva som eventuellt foregår med tellan min? |
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
veldig vannskelig uten bilde eller navnet på tella.. eneste jeg kan foreslå er at den kanskje skal til og skifte ham? og det som du syntes ser ut som mugg er rett og slett pga ham skifte..
sikkert litt lettere for folk og se det om det kommer et bilde innpå
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Bilde bilde bilde.
Hvilken art er det? Hvilken luftfuktighet og temperatur har du? Og er ventilasjonen god? Derom det er my fukt, høy temperatur og dårlig lufting i terraet så kan det dannes mugg, og dette kan noen ganger komme på tellaen også. Du kan prøve å putte tellaen i en beholder som har lav luftfuktighet og god ventilasjon slik at muggsoppen dør. Men dersom tellaen har fått mugg i boklungene så vet ikke jeg om det er så mye å gjøre. :/ lykke til! Håper det går bra!
|
|
|
#4 |
|
Guest
|
Hun er en N.vulpino
ham bytte skjedde for ca to måneder siden. ska se om jeg klarer å få tatt bilde av det,men hun gjemmer seg hele tiden |
|
|
|
#6 |
|
Guest
|
helt nytt terrarium EXO TERRA heter typen.
fuktigheten er som den skal tror jeg,har ingen måler,men det er fuktig jord ( jord jeg fikk anbefallt her inne. den har levende planter og godt lys og varme. |
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Hm.. Exo terra har vel lufting i hele toppen, og litt på framsiden av terraet, så ventilasjonen er nok toppers..
Har ikke noen andre forslag.. :/ Eneste må bli å ha tellaen i egen beholder med tørrere luft en stund så muggsoppen dør.. Men kan ikke si noe sikkert uten å ha sett bilde.
|
|
|
#9 |
|
Guest
|
Oki,takk for tipset,skal se om jeg finner noe.
ja exo terra har hele toppen i netting,så det er bra lufting,samt under dørene på framsiden er lufting |
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Sitat:
Håper du finner ut hva som er galt med tellaen og at den blir bra igjen. Kan det være midd? |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Stort problem..Tella uten tenner. | moniq | Taranteller | 45 | 27-08-2008 20:37 |
| du tror det ikke før du ser det =) | shaniboy | Småprat | 8 | 07-03-2008 08:48 |
| Og når man tror uflaksen har rent ut.... | CamStatic | Helse og sykdommer hos reptiler | 24 | 05-03-2008 22:17 |
| Tror min P. spurca dør! | utyske | Knelere | 9 | 08-02-2008 07:33 |
| tror min rosea er skadet? | Weds13 | Taranteller | 20 | 19-03-2007 21:07 |