| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
hei jeg skal skaffe meg tarantell av arten Vagans slings der for lurer jeg på hva de spiser og hvor mye maten koster jeg lurer oxo på hva de spiser når de blir større
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Du kan fore med sirisser, melormer, zophobas, kakkerlakker(mange arter) osv. Fåes kjøpt i dyrebutikk eller her på forumet av privatpersoner. Husk å fore opp fordyra med litt gullerot elns før du mater til Vagansen.
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
De vagansene jeg regner med du skal kjøpe (Moniq)? kunne fint mates med banan fluer sist jeg så de.(20 mars). Er de blitt noe større kan du også forsøke med vanlige fluer/maggot.
Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
de er mellom 0.5-1 cm og ja jeg skal kjøpe av moniq
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Her bruker vi babymelormer som vi deler opp i biter
. Om de selger små melormer i butikk er jeg usikker på... Men går sikker fint å bruke annet for som er nevn ovenfor her også, sier bare hva vi forer de på nå. Så går vi over til vanlige str på melormer i biter og baby dubia kakerlakker etterhvert. (hele melormer graver seg fort ned, så om jeg ikke deler de så bruker jeg pinsett å knuser hode, da graver de seg ikke ned så fort) Hørtes grasalt ut, men viktigste er att de spiser.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
De heter ikke vagans slings men Brachypelma Vagans. Slings betyr bebiser
![]() Du kan kjøpe maggots på fiskebutikk som du kan gi dem
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
|
Sitat:
. Har selv hatt maggot her en gang, og hadde helt hetta hver gang jeg åpnet kjøleskapet å så "markene i boksen" . Så alltid for meg att de kom ut av boksen og på maten...Så her går det i melormer, enkelt da de bare kan stå der og avle på egenhånd.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Raufoss, Oppland
Alder: 39
|
Hei på deg Stokken!
Velkommen inn i hobbyen. Bra valg av tella. Brachypelma Vagans er en bra tella å begynne med. Jeg har både store og små tella, og fórer mine bare med sirisser. Lykke til med B.Vagansen! Ps: ikke vær redd for å stille spørsmål om det er noe du lurer på. Hilsen Kim André |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 28
|
Hvis du bor i Oslo området, og skal handle siriss, så anbefaler jeg Oslo Zoosenter.. Der er det 1,- for små siriss, 1,5,- for små/medium, mener det var 2,5 for medium og 3 for stor!
De har også melormer.. Som nevnt ovenfor, så får man tak i maggotbokser for ca 30,- på sportsbutikker... (de fleste har)
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Cleo spiser!! :D | CamStatic | Helse og sykdommer hos reptiler | 12 | 12-11-2007 14:58 |
| Yoshi spiser^^ | Androctonus | Filmsnutter | 1 | 02-10-2007 19:11 |
| hva spiser firfisler? | Åsmund | Amfibier | 19 | 23-08-2007 19:21 |
| G.rosea spiser. | abarth | Taranteller | 4 | 07-04-2007 19:21 |
| Spiser ikke.. | Sharp | Terrarier | 9 | 20-03-2007 22:30 |