"
Gammel 16-04-2009, 22:29   #1
Reptilfreak

EddiSkorp sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Sted: Bergen
Meldinger: 14
Unhappy Hjelp

lurer på en liten ting... skorpionen min ligger kun under steinene i buret.... den har ikke flyttet på deg på flere dager... liker den seg ikke eller hva??? e ny til dette med skorpion! den e ikke død det merket fingen min når eg flyttet på steinen som den lår under fikk beskjed når jeg fikk den at de skulle ha mat hver 14 dag e det riktig???
EddiSkorp er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 22:39   #2
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

vilken skorpion har du ?

ja skal fores ver 14 dag.

om den ikke hadde likt seg hadde den nok vert mere aktiv å prøvd å komme seg ut av buret

syns jeg har hørt noe om at noen skorpioner holder seg nede i huler noen måner så kommer opp igjen, ikke sikker det får andre svare på
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 22:46   #3
Reptilfreak

EddiSkorp sin avatar

Standard

har en keiser skorpion.... håper det, den har liksom bare logge der i flere dager no!:O hehe
EddiSkorp er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 22:48   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av EddiSkorp Vis post
lurer på en liten ting... skorpionen min ligger kun under steinene i buret.... den har ikke flyttet på deg på flere dager... liker den seg ikke eller hva??? e ny til dette med skorpion! den e ikke død det merket fingen min når eg flyttet på steinen som den lår under fikk beskjed når jeg fikk den at de skulle ha mat hver 14 dag e det riktig???
Den bare gjør jobben sin, å være skorpion

De fleste skorpioner er mere aktiv om natten.

Derfor er det greit å ha en 10-12 stykker,da er sjansene større for å få sett litt aktivitet
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 22:54   #5
Reptilfreak

EddiSkorp sin avatar

Standard

lurte på og kjøpe større bur og flere skorpioner.
men tror eg lære meg litt mer før eg gjør det
EddiSkorp er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 23:10   #6
Reptilfreak

EddiSkorp sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av EddiSkorp Vis post
men en liten ting til då siden eg no var i sving... hvordan kan jeg måle luftfuktigheten og son og holde den oppe hele tiden?? den har vann i buret og jorden er fuktig og sprayer med inn til den, men hvis den ikke er som den skal så e jo ikke det så kult!
EddiSkorp er offline  
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 23:31   #7
Reptilfreak

Evillucius sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Finnmark, Hammerfest
Alder: 24
Meldinger: 69
Standard

Min keiser gravde seg en enorm hule. og den kom ikke it av hula i det hele tatt. det er bare og holde luftfuktighet på rundt 70-80%. jeg mater min annen hvar uke, så det er riktig. sirissene fant hula til skorpion og gikk inn der og kom aldrig ut igjen. så du ska ikke bekymre deg i det hele tatt. min gikk uten mat i 6 uker en stund siden det ikke fantes sirisser på dyrebutikkene i nærheten. ha en passelig stor vannskål, for den vasker seg drikker og gjør fra seg i vannet. fuktigheten holdes oppe med at du sprayer vann i terra 2-3 ganger i uken. bare husk og ha lufting så det ikke blir så innestengt luft da. noe mer du lurer på er det bare og spørre. og velkommen til reptilfreaks
Svar med sitat
Gammel 16-04-2009, 23:38   #8
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Det er ikke noe nytt at skorpioner "bare ligger der". Dem er som sagt nattaktive, og kommer vanligvis frem når det er mørkt.

Det at den skal ha mat hver 14 dag er ikke helt 100% riktig. Prøv heller å gi den mat litt oftere. Så lenge han tar maten å spiser den, så er den sulten. hvis den ignorerer maten, så vil den rett og slett ikke ha. Det er bare å tilby med gjevne mellomrom.

Du får kjøpt Hygrometer på butikker som plantasjen, Clas ohlson, og muligens på dyrebutikken. (jeg kjøpte min der, men dem har ikke fått inn fler siden ) Disse måler luftfuktighet. De ligger på alt mellom 50 til 500 i pris alt ettersom hvor du kjøper, og hvor avansert du skal ha dem. Du kan få dem i både analog og digital utgave. Er også mulig å få tak i termometer/hygrometer i et.

her er for eksempel noen:
www.webzoo.net Din akvariebutikk på nett.....

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:05.