| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Jeg har sitti å tenkt på å skaffe meg en Poecilotheria, Som er en tarantell som etter min mening krever en stor dose respekt.
Hvilken Pokie ville vært en fin førstegangspokie ?? hva hvar deres første pokie ?? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg selv har ikke peiling da, så ikke stol 100% på det svaret
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Det står mye forskjellig om hvilke som skal være mest ditt og datt, men det er ofte bare tull. Eneste pokien som har vist meg tenner er subfusca, som tells som en av de roligste. Formosa skal være ganske bananas, men min er relativt rolig egentlig. Jeg ville gått for en du synes er pen, men kanskje styrt unna de dyreste og de som blir størst (rufilata og ornata). Start med en liten en, sling eller liten juvenil, så vokser du med den.
Min første pokie var en P. regalis sling. Synes den var helt ok.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Pokieartene er vell ikke så mye vits i å prøve å finne den fredeligste da dette varierer fra individ til individ. Ta den du helst vil ha
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
jeg ville valgt en juvenil p.regalis, de er som regel veldig rolige og sitter mye framme, jeg har prøvd og erte en av mine til og se om den blei hissig, ikke søren bare løp bort hele tiden, så lar du vær og erte på de og bare har de til og se på så er de helt ok til en som har drevet med taranteller i ett år, jeg kjøpte mine 4 mnd'r etter jeg fikk mine første tellaer og jeg lever den dag idag og de har aldri prøvd og bite meg
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
De dyra jeg har blitt biti/stukket av er veps, humle, bie knot, flått, keiserskorpion, katt og P irmins
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Gå for det du føler deg trygg på
Føler du enda Pokies blir litt for "hardcore" enda, så venter du til følesene sier noe annet Første tarantellan jeg noen gang flytta (uten noe sett for erfaring med tella) var en P.regalis, og den gang viste jeg pitte lite om pokie artene og hadde hjerte i halsen kan du si
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Poecilotheria Metallica | tovang | Taranteller | 19 | 07-06-2011 17:06 |
| Poecilotheria | Øyvind | Byttelån av dyr for parring. | 0 | 05-09-2008 08:31 |
| Poecilotheria metallica | skorpion | Taranteller | 6 | 08-04-2008 10:10 |
| poecilotheria fasciata | parahybana_freak | Taranteller | 14 | 03-05-2007 10:34 |
| Poecilotheria rufilata | misspower | Taranteller | 30 | 07-03-2007 01:47 |