| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trondheim
Alder: 22
|
Hei!
Jeg har da så klart forelsket meg i Poecilotheria metallica, å har litt lyst å skaffe meg en, men føler jg vet for lite om den enda... dette blir i såfall min andre tella... er de noen som kanskje kan fortelle meg litt? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Det er nok de samme kravene til P metallica som det er til P Regalis
Poecilotheria regalis - Indian ornamental Caresheet |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Kan si det sån at Poecilotheria artene ikke er for nybegyndere, da de er sykt raska å har potent gift.
de er jo trelevende så må ha et høyt terra med no bark i ![]() den kan vist holdes på samme måte som regalis. 70-80% fuktihet. å 20 grader + her har du en link om regalis som er på forumet ![]() http://www.reptilfreaks.no/forum/tar...-artikkel.html
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Ville venta en liten stund før du går over til Pokies.
Har du sett på avicularia artene ?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trondheim
Alder: 22
|
som sagt har jeg jo for lite erfaring enda, å vil ikke påta meg noe som jeg ikke føler meg trygg på. Det er ikke sunt for meg eller for tella'n. Er enda på utkikk etter en ny en, så er jo så klart åpen for forslag=)
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Har du i utgangspunktet lyst på en trelevende tarantell med fin farge(r), ville jeg gått for Avicularia sp. , men sett deg inn i hold av de først og pass på at den får fukt og luftsirkulasjonen den trenger. Mvh Robin
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 27
Meldinger: 63
|
Hvilke nybegynnerfeil mener du de kan være ømfintlige for, Nagash? Først og fremst det du nevner nederst med fukt og luftsirkulasjon?
Hvordan løser man dette på best mulig måte evt.? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
ha nok luft i buret
![]() alså ha en del hull her å der, å vis du har plastboks er det knal å lage noen få hull på sidene helt ned til der torva går ![]() luften hindrer at det kommer mug inn
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Med avicularia-artene er det, som nevnt før i tråden, viktig med god luftsirkulasjon og høy luftfuktighet.
Dersom det er for liten sirkulasjon, blir luften stillestående, og det kan utvikle seg mugg i terrariet, og i verste fall kan det utvikle seg mugg i boklungene til tellaen. Dersom det er for lav luftfuktighet kan de få problemer med hamskifte. (Og dehydrering?) Ellers så er det flotte arter. Jeg syns de er ganske søte siden de er så "lodne".
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Poecilotheria Metallica | tovang | Taranteller | 19 | 07-06-2011 17:06 |
| Poecilotheria metallica | Thebugman | Taranteller | 4 | 09-04-2008 16:53 |