| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2009
Alder: 20
|
Hei
![]() Jeg har hatt to G.Rosea og søker etter noen mer aktive bakkelevende arter. Noen som har noe tips? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
min mest aktive er Chromatopelma cyaneopubescens. Den er jo også utrolig vakker og så fargefull.
Men jeg håndterer ikke krypene mine, så vis du vil det så anbefales ikke denne da den er flink til å sparke forsvarshår. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ingen taranteller er skikkelig aktive, medmindre det er kjønnsmodne hanner, i min erfaring. Men jeg kan bare si meg enig med shelob, om chromatopelmaen er den av mine som gjør mest ut av set, også bygger de et helt turolig spindelvev.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Ja, C.cyaneopubescens er en flott tarantell som absolutt kan anbefales.
Et annet forslag er en Acanthoscurria geniculata. Den har forsvarshår og bør ikke håndteres, men den er en drøm m.h.t. maten; - ikke mye spisevegring der Den blir stor ca 20 cm benspenn, og den sitter fremme slik at du kan se den det meste av tiden. Bilder ligger på "Mine bilder"Lykke til med valget
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Hva med Lasiodora parahybana eller Lasiodora klugi. Mine har vært ganske aktive til tider, og står fremme hele tiden.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Sitat:
Min C cyanopubescens har spunnet mye men den oppholder seg for det meste nede i hullet sitt |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
Kan anbefale deg å se på artene fra slektene Pamphobeteus og Xenesthis. Ikke de vanligste artene, men helt klart blant de flotteste bakkelevende artene og verdt prisen.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Er enig med deg Zatii.
Min L.Parahybana er også aktiv. Men veldig i perioder hos meg, og kan stå stille i et hjørne i lang tid, og har vært innegravd i hula si i mange mndr når den skal skifte ham.. Men den er sylig ofte, og den er glad i å klarte på orkideen sin. hehe |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Phormictopus er en spennende slekt! Men de har en tendens til å angripe alt som rører på seg da så vær litt forsiktig med fingertuppene
Og de blir ganske store
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
A.geniculata sitter også mye framme, min NEKTER og bo i hule, og hun er stor 18-20cm, har prøvd og flytte henne over i stort og lite terra for og få hun til og flytte inn i hule, men neida, skal bare stå der og se dum ut
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor mange medlemmer her er aktive? | straymond | Småprat | 98 | 19-11-2010 05:57 |
| Taranteller | E.Spider | Småprat | 10 | 29-11-2007 06:01 |
| Nye taranteller i hus! | Viridovipera | Taranteller | 14 | 06-10-2007 14:16 |
| Taranteller på fly | Repti_queen | Småprat | 19 | 22-04-2007 11:57 |
| Avl på taranteller ? | skorpion | Taranteller | 8 | 24-11-2006 05:40 |