| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
|
Håper dette ble rett forum. Er litt fersk enda...
Har noen små spørsmål som ny edderkopp eier. Vi har en Brachypelma Smithi på ca 2 år, og rundt 6 cm. Er hun kjønnsmoden enda? Eller kommer dette senere? Hvor ofte bør hun egentlig få mat? Hun får sirisser nå... Hvor ofte er det vanlig å skifte ham i denne alderen? Det sies jo at edderkoppen ikke har ører. At de reagerer på vibrasjoner rundt seg. Helga her (ja, hun heter det) er veldig skvetten for "lyder", som når bikkjene bjeffer, vi flytter på ting rundt terrariet hennes o.l. Er dette noe hun etterhvert vil bli vandt til? Får jo dårlig samvittighet for tøtta hver gang det skjer noe i huset her jo. Og terra står på den roligeste plassen i stua. På bakparten er hun blit brun/beige i et parti. Hun var svart og fin når hun kom til oss, men har nå denne flekken bak. Er dette fordi hun har sparket av seg hår? Jeg trodde det var de røde hårene som var forsvarshår (eller hva det heter) som hun sparker av seg, men de røde hårene er intakte, det er det svarte som er borte. Er dette også hår, eller er det huden som er "feilfarget"? Mulig dette er mange dumme spørsmål. Men prøver å lære. Er hovedsaklig mannen i huset som har lest seg opp på tarantellaer og står som hovedansvarlig for Helga. Men jeg klarer jo ikke helt å la være å blande meg og bli nysgjerrig jeg heller da. ![]() Håper dere kan hjelpe en uvitende sjel
|
|
|
|
|
|
#2 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Sitat:
Så må nok opp i en 12-13cm deres Brachypelma smithi. I den str som deres er nå så ville jeg foret 1-2 medium sirriser i uka. Vanskelig og si ettersom det er mange ytre faktorer som spiller inn, temp, luftfuktighet, mating osv osv, men en gang hver 3-4 mnd er nok ikke uvanlig. Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Bare hyggelig det, er lite vits og sitte med mye kunnskap vis mann ikke får brukt det til noe.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Siriss-spørsmål......maaange spørsmål... | Elvis | Taranteller | 17 | 03-02-2010 18:23 |
| nybegynner...... | varg800 | Skilpadder | 8 | 26-05-2008 19:46 |
| Nybegynner her, har noen spørsmål. | Archj | Taranteller | 17 | 11-05-2008 01:29 |
| hva er en bra nybegynner tarantella? | phyro | Taranteller | 22 | 15-11-2006 14:18 |
| Nybegynner | Kongo | Øgler | 3 | 07-06-2004 23:14 |