| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2009
Alder: 23
|
Hei hei, dere!
Jeg kjøpte for tre uker siden min Grammostola rosea. Jeg har ikke fått torv i terrariet enda, så har bark og noe tørr torv på toppen, men for et par dager siden begynte tellaen å klatre på veggene i terarriet, den klatrer mye! Er det fordi den ikke liker underlaget?
Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 17:55. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Sitat:
Det at de klatrer veldig på veggene er som oftest et tegn på at de ikke liker seg.
You must break it down to build it up. Repairment is no use. Sist endret av sveinjo; 09-02-2009 kl 18:32. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Er det en voksen tarantell? Kjønn? Hvor fuktig er det i substratet? Bark er ikke noe godt substrat, så jeg ville skjønne at den ikke liker seg.
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2009
|
huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet...
er en hunn, alder vet jeg ikke... noen måte jeg kan se det på? den har akkurat hatt hammskifte... er ikke fuktig, jeg sprayer en gang i uken fordi det ser veldig tørt ut... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
|
Grammostolaen min kan kan finnepå å klatre en gang i blant, hun hadde en periode der hun var helt vill på det, men det roet seg igjen etter en stund, jeg hadde ikke endre noe i terrariet hverken før eller etter. Om det er tørt, hun har et sted å gjemme seg og en vannskål burde alt være i orden, bare se det ann.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Sitat:
Skift til torv når du får mulighet og se hvordan hun reagerer. Min rosea klatrer på glasset når substratet er våtere enn det hun liker.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Keiserskorpion som klatrer på glass? | leif gunnar | Skorpioner | 4 | 29-09-2008 15:15 |
| Grammostola Rosea | Mr Matsy | Taranteller | 15 | 20-09-2008 15:37 |
| Slanger klatrer i hjørner! | Jabbe | Snoker | 26 | 23-06-2008 19:36 |
| Grammostola Rosea | TwixXxy | Taranteller | 21 | 24-05-2008 14:54 |