| Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
|
Familien min og jeg har en tarantella, en G.Rosea. Vi ønsker nå en terantella som "gjør litt mer av seg". Noen forslag til en aktiv terantella, muligens en trelevende terantella siden vi har et 30x30x45 terrarie? Vi er ikke interessert i å håndtere terantellaen, men ja, vi er nybegynnere i hobbyen.. Takknemlig for hjelp med valget.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Hva med å titte litt ¨på avicularia artene `?
de er hvertfall litt mer aktive enn roseaer, og veldig pene å se på!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Ville også ha tittet litt på avicularia
liker du soffaflis? Sist endret av sveinjo; 04-02-2009 kl 12:50. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
|
For eksempel: Avicularia avicularia, avicularia metallica eller avicularia versicolor
![]() Vet at både a. avicularia og a. versicolor regnes som håndterbare, og regner egentlig med at dette gjelder a. metallica også, selv om jeg ikke personlig har erfaring med denne. Det man skal passe på med (i hvert fall disse) avicularia artene, er å holde høy fuktighet, samtidig som det er god ventilasjon. Om man har dårlig ventilasjon kan det i verste fall føre til mugg i lungene til tellaen, noe som kan føre til død. Uansett så er dette utrolig flotte tellaer! De har både andre farger, annen kroppsfasong og annen ("struktur"/"pels"? ![]() Vil bare legge til at ingen taranteller er spesielt aktive, men g.rosea er ekstremt stillestående til tider, så skulle ikke være noe større problem å finne noen som er mer aktiv. ![]() Lykke til med valget!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Tromsø
Alder: 25
|
Avicularia artene er nydelige og mer aktiv enn G. rosea
Hentet selv A Versicolor sling igår ![]() Den er bare sååå skjønn
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Taranteller flest er ikke så veldig aktive, uansett art, kommer mer ann på individet tror jeg. Den mest aktive tarantellen jeg har er en Grammostola pulchra, men den er helt pling i bollen. Gjør ingenting en normal pulchra burde gjøre
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Min mest aktive tarantell er en Chromatopelma cyaneopubescens. Den spinner, rydder, går inn og ut av hytta si, spiser godt, vokser fort og bruker hele terrarie den er i.. Og de er jo utrolig vakre.
Så det er en jeg vil anbefale. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
|
Tellaen som shelob nevner kan jeg også anbefale! Det er også en av de vakreste.
De skal ikke håndteres, og de sparker en del hår (om jeg husker rett). Men ja, vakre og veldig aktive! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantella første hjelp | h11te | Taranteller | 24 | 19-10-2011 21:47 |
| hjelp til valg av andre reptil | kjell.elias | Generelt om reptiler | 10 | 06-12-2008 11:33 |
| hjelp med valg av øgle og utstyr | Rawger | Generelt om reptiler | 10 | 28-09-2008 16:43 |
| Litte aktiv skilpadde | Skilpadder | 6 | 31-10-2007 21:55 | |
| Hjelp med valg | reptilcrayzy | Taranteller | 1 | 09-09-2006 21:23 |