"

Taranteller og skorpioner Vanlige spørsmål om taranteller og skorpioner

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-01-2009, 21:58   #1
Guest

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Tjøme,vestfold
Alder: 32
Meldinger: 12
Question hva forer dere med?

Fjernet hyperlink fra bildet slik at en ikke blir sendt til Facebook når en trykker på det.

Hva forer dere tarantellane med?
Min fikk sin første pinkis idag, noe som mettet enormt tror jeg, hun virker i alle fall mer enn nok fornøyd etter måltidet, mer enn hva sirissier gjør.

Hadde vært gøy å vite hva dere gir slags mat.

Sist endret av sveinjo; 06-02-2009 kl 07:34.
Ghostdreamer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-01-2009, 22:11   #2
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Jeg forer med det jeg har for hånden,mest sirisser ,kakkiser,melormer,magott.. you name it
(men ikke musunger)
((kansje før en parring))
allan er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-01-2009, 22:18   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Jeg forer med 2 typer kakerlakker ( N.cinerea og Blaberus sp), melmark, zophobas som godis av og til, og husfluer og maggot
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2009, 06:22   #4
Guest

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Tjøme,vestfold
Alder: 32
Meldinger: 12
Standard

Bildet har jeg kopiert fra albumet mitt på facebook, er det der dere havner når dere trykker på bildet? Jeg vet ikke hvordan man laster direkte fra PCen og inn her så jeg kopierte og limte inn i innlegget..

Kakerlakker som dere forer med, hvor får dere dem ifra?
Forsøker å holde et variert kosthold på min, og musunger kommer jo ikke til å bli noe den får hver gang Men virker som den ble god og mett, hehe.

Sist endret av sveinjo; 05-02-2009 kl 09:30.
Ghostdreamer er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2009, 06:42   #5
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Kakerlakker får du kjøpt av andre som avler for feks fòrdyr (tror noen holder div kakerlakk arter som ikke-fòr også?) - det enkleste med kakerlakker er jo da å starte med en egen koloni hvor du høster fra når det begynner å bli et par. Greie kakerlakker å ha med å gjøre (etter min erfaring med bare en art da men.. ) er B. Dubia - argentinsk kakerlakk. De hverken klatrer på flate overflater, flyr/hopper eller lager noe bråk annet enn litt gåing nå og da - det må de derimot få lov til! Har flyttet svar på denne kommentaren over til Kan B. Dubia fly?

Edit: Vet forøvrig ikke noe om taranteller, så beklager hvis jeg tok feil mtp B. Dubia som fòr til den - men vil tro de skal funke som tarantella mat og vel..

Sist endret av sveinjo; 06-02-2009 kl 07:12.
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 31-01-2009, 10:53   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Her er et greit faktaark om forskjellige kakerlakk typer som fordyr.
Kakkerlakker. 11 arter i alt.

Jeg har kjøpt mine av H11te, og har nå egen avl av begge typer.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 07:42   #7
Stavekontrollør

sveinjo sin avatar

Sted: Sandnes
Alder: 24
Meldinger: 210
Standard

Har nå fjernet hyperlink fra bildet og opprettet en ny tråd ang. om B. Dubil kan fly.
Link til ny tråd: http://www.reptilfreaks.no/forum/pinnedyr-knelere-og-andre-insekter/10972-kan-b-dubia-fly.html
---(_)/ (_) ---(_)/ (_)
sveinjo er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 09:44   #8
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

Jeg bruker som regel kakerlakker jeg og. Avler godt og er ikke like mye stell som sirisser krever.

Jeg vil anbefale deg å bytte ut den barken med noe ugjøtslet torv Nå ser ikke jeg hvilken art det er, tenkte bare på fukten, men det finner man som oftest på Google en plass

Sist endret av sveinjo; 06-02-2009 kl 10:35.
duefjes er offline  
Svar med sitat
Gammel 06-02-2009, 09:47   #9
Ghostgirl
Guest

Meldinger: n/a
Standard

Jeg tenkte bytte ut da en annen her inne fortalte det i en annen tråd jeg har der jeg spør om hva slags art jeg har. de kom fram til at jeg har en N.vulpino.

tråden er under mitt gamle navn ghostdreamer

Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hva forer du med til Tarantella... moniq Fôrdyr 48 29-11-2008 16:52
Forer du dødt eller levende? Løven31 Helse og sykdommer hos reptiler 7 09-02-2008 17:54
er det noen som forer skjeggisen sin på madsarn89 Agamer 6 26-01-2008 21:39
kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" Miroxx Snoker 33 22-01-2008 12:58
At dere tør!!! orgorg Helse og sykdommer hos reptiler 14 13-10-2007 16:50

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:03.