| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Sirisser skal ha det meget tørt. Det går sikkert bra med luftfuktigheten på rommet de skal stå i dersom det er relativt tørt der.
Er ikke sikker på str. Man kan ha spon, papir eller ingenting i bunnen. Bare pass på at de har steder å klatre på og gjemme seg i. Sammenkrøllet papir, eggekartonger og tomme tørkeruller er populært.
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Møre og romsdal
Alder: 21
|
Sitat:
Dette er fordi de da vokser fortere, og blir kjønnsmoden raskere. Om man ikke skal avle, men bare ha dem som fordyr, kan det være lurt å la temperaturen være 23-25 grader. Da vokser de saktere, og lever lenger. ![]() Kilder: A/S Mortalin - FÅREKYLLINGER Fårekyllinger Husfårekylling + bøker jeg har lest. (husker ikke navnet og forfatter i hodet, eksotiske insekter tror jeg den heter.)
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Her har du et KONGE faktablad skjønner u (har faktisk betalt litt penger for denne her az,da jeg trudde at jeg hadde kjøpt en bok om avling av sirisser,he he)
Anyway,,les å lær å kos dere ![]() http://www.leopardgeckos.co.za/files...pvet.co.za.pdf |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Sitat:
nope du fukter varmeclluitten så mye at den holder seg fuktig, og når man ikke har lufting kommer ikke fukten ut=) slik slipper man å drukne eggene. og boksen holder seg fuktig, lenge
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Nesodden, Akershus
|
har laget meg en boks som de er i. den er nok på 31L tror jeg, har satt opp en lampe med 60W pære og en dimmer slik at jeg selv kan styre temperaturen i boksen. når jeg har dimmet temperaturen helt ned så blir det rundt 30-35grader oppi boksen, er dette grei temperatur? har også tenkt å bare sette en isboks med jord ned i boksen med alle sirissene (er vel rundt 30stk oppi der 15 av hvert kjønn) leste også at man skulle ta fluenetting av metal over jorden så at dem ikke kunne spise opp eggene som de har lagt, er dette nødvendig?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Sånn som dette så oppsettet mitt ut da jeg avlet på sirisser før
![]() Men jeg kjøpte inn ca 150-200 sirisser da,for å få fart på sakene ![]() ![]() ![]() ![]() Hadde 2 egg bokser inne i terra i ca 1-2 uker. Flyttet dem da over i en fuktboks for å ikke få en haug av siriss bebiser i samma terra der de voksene var. Som mat så brukte jeg å knuse hundefor for valper+blandet oxo litt med bjørns havregrøt. Veske fikk de av skåret gulrotskiver ![]() Tok ikke lange tia før det krydde av siriss bebiser som kom krypenes opp fra egg boksen ![]() ![]() Å etter noen dager i fuktboksen så flyttet jeg dem over i en større plast boks fra Ikea ![]()
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Tenker du på i egg boksen ?
Tok bare å sprayet en gang om dagen med en sånn blomster spray flaske. Bare sånn at jorda ikke så uttørket ut. Men når eggene hadde begynt å klekke så fuktet jeg faktisk ikke i det hele tatt,noe som kan sees på det ene bildet jeg la ut. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |