| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Oslo
|
Okei, jeg skal prøve å avle melormer. Dette har foregått i 2-3 dager. Jeg har sånn ca 40 melormer, jeg skal kjøpe mange i morgen Jeg kjøper nok 50-60 ++
Det jeg trenger info om er hva de liker, foring ALT mulig. Temperatur o.s.v Skal jeg ha mer havregryn enn mel eller motsatt? Eller like mye? Dette har jeg: 4 cm med havregryn og mel. 40 ++ melormer papir de kan gå inni. Boksen er 16 cm i bredde Boksen er 11 cm i høyde Hva mer trenger jeg? I morgen skal jeg handle alt jeg trenger. Bare sleng på! Gi tips o.s.v Finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. ![]() Vil du ha mer kontakt? (MSN: Sebbejohnsen@hotmail.com Vis den ligger i feil forum flytt den
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Alder: 17
|
Melormer spiser kornprodukter, Frukt og grønnsaker
![]() Om du har havregryn som substrat er det bare å slenge nedi en eplebit eller liknende. Bare pass på at det ikke mugger. En halv kiwi med skallet med funker også utrolig fett. Holder luftfukten oppe uten at substratet blir fuktigt. (om de har det for tørt formerer de seg ikke like bra, som allt annet levende trenger de fuktighet)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
|
Jeg forer med gulroter, epler, banan(Det funka ikke) men gulrot funket ganske bra. Skal prøve agurk senere.
Jeg tar 2 lange biter. Ikke så veldig fuktig.. Hatt dem i 2 dager, tror nok bare foret har fuktet.. Det er vel 16 grader der? Skal få opp tempraturen. Ganske kaldt her.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
hos meg avler det i hyt å gever
jeg har de i vanelig romtempratur ![]() så har jeg ca 100-200 melormer å så har jeg jo mel og havregryn til de, spiller ikke no rolle vor mye de har, men er ikke no gøy å grave etter de ![]() men når melormene er fine å store så forpupper de seg, så er det bare å ta ut den puppen å lege den en plas der det ikke er melormer, vis ikke så kan melormene spisse puppen. er ikke altid de klarer å bli biller. men her har jeg biller oppi et litte terra, så har jeg no sand å torv å no røtter osv som de gjemer seg i, å her avler de som bare det allt går av seg selv når de blir biller ![]() fuktigheten her erden fuktigheten jeg har på soveromet mit, å + en tus i blant, å melormene og billene får gullerøtter og epler, funker fet ![]() billene er svarte når de er feri herda, de er brune 2 dager ca. her er et bilde om det funker.
liker du soffaflis? Sist endret av Frogger; 25-02-2009 kl 04:31. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Lørenskog
Alder: 27
|
min er faring: kjøpte en eske med melormer av en dyrebutikk (500g) . putta alt oppi en stor petboks med havregryn. fylte på nytt havregryn ettervert som de spiste det(hadde hele poser med gryn oppi av gangen). mange ble biller som jeg bare lot være oppider( mange ble slingfor). så virka det som alt hadde død, så jeg satt bort boksen. etter noen uker titta jeg i boksen å da var det tusener på tusener med mikro melormer der, som nå har blir store melormer og noen biller har begynnt å komme alt...
jeg har aldri tenkt på fukt jeg har aldri mata med annet en havregryn |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Kan de bli klemt av Havre grynen? Får jeg har ca 7 cm med det å noen er på bunn..
Jeg rørte litt runt så ikke alle lå på toppen kjøpt 500 g på dyre butikken. Eller kan de klatre lett opp?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Sitat:
og åssen gjør man det med vann?
|