"
Gammel 16-01-2012, 18:54   #21
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Sunshine Vis post
Ja, skal sjekke ut det også, TTT! Må liksom spørre og grave og få litt forslag fra dere erfarne jentene/gutta

Var på dyrebutikken og kjøpte mine første sirisser i dag, ny boks å ha dem i, håper småen godkjenner dette nå

I posten ja, er det lov å sende dem da? Så man ikke plutselig får noen dumme mennesker på døren

Virkelig rømningssikkert! Hørtes jo trygt ut hehe

Ble forresten sett stygt på i dyrebutikken... Sa jeg skulle ha noe å tygge på etc ti dyrene mine, hun åpner fryseren, jeg sier jeg må ha noe levende. De solgte ikke levende kjøtt fikk jeg beskjed om med et stygt blikk... Ble litt paff... Skulle jo ha noen nye sirisser og noen ormer av noe slag jeg:/ Er det noe greier rundt det der kanskje, med mus etc?

Hehe minstemann blir nok også vandt til krypa etterhvert også Barn er jo ganske formbare og reflekterer ofte foreldre, så om du klarer å vise at småkryp er helt greit, så går det nok ikke lang tid før det ikke er noe problem Det hjelper selvfølgelig å ha en rømningsikker boks også, slik at ikke uønskede gjester dukker opp både her og der

Hehe kan tenkes at de trodde du vill ha noe levende mus/rotter til slange.. Det er ikke lov å före med levende dyr i norge, så det var kanskje det de reagerte på (Menmen reptilhold er jo heller ikke lovlig) Innsekter derimot går ikke som "dyr" etter loven, og kan både mates med og sendes i posten

De dyrebutikkene som selger fryste mus/rotter og levende innsekter bør jo være profesjonelle nok til å ikke reagere surt når noen kommer for å handle disse tingene. De har tross alt bestemt selv at de vil selge det i butikken En gang jeg var å handlet sirisser i en dyrebutikk var det ei ung jente som ekspiderte. Hun sto med 2 plastposer på begge hendene og grøsset som bare det når hun plukket sirissene. Det var ganske morsomt å se på Stakkar jenta ønsket seg nok langt vekk akkurat da, men tok det hele med et smil når hun var ferdig

Ja lufting er veldig viktig!! Har selv aldri hatt midd (*bank i bordet*), men det er lett å få om luftinga er dårlig eller om det blir liggende fuktige grønnsaker over lengre tid, spesielt om man har bunnsubstrat som kan mugne som feks havregryn/kruskakli, katteat/hundemat... Det skal visst ikke veldig mye til desverre:/

EDIT: Hehe, Har visst bare gjentatt hva reptils har skrevet, så ikke svaret til reptils før nå Jaja litt smør på flesk
Svar med sitat
Gammel 16-01-2012, 19:29   #22
Junior Member

Sunshine sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
Meldinger: 18
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
Sirisser blir dyrt i lengden, dubia er gratis etter de 200 første

Er fult lovlig og sende i posten ja, har selv fått 400-500 stk i posten. Sitter nå med rundt 1000 inkludert alle de små tenker jeg.

God lufting er ekstremt viktig, ellers er det mye mulig du blir plaget med midd. Og ha noen trillioner med små, hvite dyr som er over alt er absolutt ikke koselig. Spesielt ikke på soverommet.

Hun trodde nok du mente at du ville kjøpe mus/rotter etc til slange. Så sa hun fra at dem ikke solgte levende slangefor.

Eventuelt at hun tenkte pinkies, noe som fattailene dine kan spise en skjelden gang
Okei Trodde kanskje de ikke ville ha sånt flytende rundt i posten!

Ssssh på deg, trenger ikke detalijere det
MIdd er absolutt ikke å foretrekke, skjønner den!

Men, kjøpte sirisser i dag, syns ikke 3 kr. stk var så dyrt? Nå har jo jeg bare 2 småttiser da, ikke spiser de så mye heller, ca 1-2 annenhver dag!

Aha, det kan tenkes, tenkte jo ikke over det, blond vett, ekke lett!
Sunshine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-01-2012, 19:49   #23
Junior Member

Sunshine sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
Meldinger: 18
Standard

Greit å få det repetert Nileas hehe

Hun trodde nok det da ja, gir iallfall mening om hvorfor det blikket
Ja, barn er jo det, så regner med det går seg til

Er ikke reptiler lovlige, filler`n, blæææh

Stakkar jente! Hadde ikke tatt oppi en sånn boks om jeg hadde hatt hansker opp til nakken engang
Er nok dessverre litt jentete der

Når det kommer til kakkerlakker, så ser jeg det ann litt, nesten så sirisser er litt søte *kremt kremt* Men jeg har deg notert i bakhodet og setter pris på tilbudet

Har en liten spagettiboks med sirissene i, med noe eggkartong og dyrefor ibunn, er det sånn at det blir midd etter noen dager om boksen er for tett??? *uuuæææ*
Sunshine er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lukt fra terrariet! august2803 Terrarier 12 21-01-2012 22:35
Lukt? geckogutten Gekkoer 10 09-04-2008 17:41
Lukt av terrapiner ? Mathias Woodss Skilpadder 12 03-04-2008 14:37
Lukt av slanger pinnedyr Snoker 2 23-11-2007 18:29
skjegg agam,og lukt? Propaganda Gekkoer 8 23-10-2005 15:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:30.