| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#21 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
|
Sitat:
Hehe minstemann blir nok også vandt til krypa etterhvert også Barn er jo ganske formbare og reflekterer ofte foreldre, så om du klarer å vise at småkryp er helt greit, så går det nok ikke lang tid før det ikke er noe problem Det hjelper selvfølgelig å ha en rømningsikker boks også, slik at ikke uønskede gjester dukker opp både her og der![]() Hehe kan tenkes at de trodde du vill ha noe levende mus/rotter til slange.. Det er ikke lov å före med levende dyr i norge, så det var kanskje det de reagerte på (Menmen reptilhold er jo heller ikke lovlig ) Innsekter derimot går ikke som "dyr" etter loven, og kan både mates med og sendes i posten![]() De dyrebutikkene som selger fryste mus/rotter og levende innsekter bør jo være profesjonelle nok til å ikke reagere surt når noen kommer for å handle disse tingene. De har tross alt bestemt selv at de vil selge det i butikken En gang jeg var å handlet sirisser i en dyrebutikk var det ei ung jente som ekspiderte. Hun sto med 2 plastposer på begge hendene og grøsset som bare det når hun plukket sirissene. Det var ganske morsomt å se på Stakkar jenta ønsket seg nok langt vekk akkurat da, men tok det hele med et smil når hun var ferdig![]() Ja lufting er veldig viktig!! Har selv aldri hatt midd (*bank i bordet*), men det er lett å få om luftinga er dårlig eller om det blir liggende fuktige grønnsaker over lengre tid, spesielt om man har bunnsubstrat som kan mugne som feks havregryn/kruskakli, katteat/hundemat... Det skal visst ikke veldig mye til desverre:/ EDIT: Hehe, Har visst bare gjentatt hva reptils har skrevet, så ikke svaret til reptils før nå Jaja litt smør på flesk
|
|
|
|
#22 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
|
Sitat:
Trodde kanskje de ikke ville ha sånt flytende rundt i posten!Ssssh på deg, trenger ikke detalijere det ![]() MIdd er absolutt ikke å foretrekke, skjønner den! Men, kjøpte sirisser i dag, syns ikke 3 kr. stk var så dyrt? Nå har jo jeg bare 2 småttiser da, ikke spiser de så mye heller, ca 1-2 annenhver dag! Aha, det kan tenkes, tenkte jo ikke over det, blond vett, ekke lett! |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
|
Greit å få det repetert Nileas hehe
![]() Hun trodde nok det da ja, gir iallfall mening om hvorfor det blikket ![]() Ja, barn er jo det, så regner med det går seg til ![]() Er ikke reptiler lovlige, filler`n, blæææh ![]() Stakkar jente! Hadde ikke tatt oppi en sånn boks om jeg hadde hatt hansker opp til nakken engang ![]() Er nok dessverre litt jentete der ![]() Når det kommer til kakkerlakker, så ser jeg det ann litt, nesten så sirisser er litt søte *kremt kremt* Men jeg har deg notert i bakhodet og setter pris på tilbudet![]() Har en liten spagettiboks med sirissene i, med noe eggkartong og dyrefor ibunn, er det sånn at det blir midd etter noen dager om boksen er for tett??? *uuuæææ* |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |