| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Ringerike
Alder: 33
|
Hei!
Jeg har akkurat blitt reservemamma til 2 Fattails! Fantastiske dyr! Jeg "arvet" disse i dag, da de forrige eierene ikke hadde tid. Det jeg lurer på... Disse AFT fikk jeg levert med akvarium. Disse er 2-3 år gamle og har alltid levd i dette. Men har har jo lest en del og terrarier påstås å være det best for jentene mine. Jeg har varmematte i deler av "buret", fuktboks og "gjemmesteder". Har dekket med bark rundt i kantene. Men vil gjerne gjøre dette helt riktig, så kan noen komme med noen eksempler til meg, kanskje? Ha en spenstig kveld
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Hei og velkommen til forumet
![]() Hvor stort terra har du til dem? Det utgjør ikke nødvendigvis en veldig stor forskjell, terrarium er og foretrekke ettersom det er mer tilrettelagt for dyrene. Du kommer også forfra med ett terra, og kommer ikke overaskende på dyrene ovenfra ( i naturen, kommer de fleste farene ovenfra) Men som du sier, har dem levd i det hele livet, og er mest sannsynlig vant med det. Selv hadde jeg leosene mine i akvarium i starten, men har gått over til terrarium både for utseende sin del, og for dyrene. Bruker for øyeblikket kun ett akvarium til en av leosene, og den er rimelig vandt til at det kommer noe ovenifra, og skvetter sjeldent til. Eventuelt kan du føre hånda ned ett stykke forran dem, og bevege mot dem. Det er vel i bunn og grunn også en bedre løsning ![]() Har ikke god erfaring med fattails, men du kan jo søke rundt etter hvordan diverse leos terraer ser ut, og hente ideèr og tips derifra.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Heisann, takk for det
![]() Hvor stort, målte det til 35 dypt, 80 bredt og 40 høyt. Ekke så god på Volum :/ Har tittet litt på terrarier, og se ser jo finere ut og er mere praktisk. Disse er også vant til at du kommer overnfra og inn og skvetter ikke når man skal ta dem opp ! Veldig tillitsfulle![]() Driver og søker litt rundt Skal gjøre meg litt mere kjent med den siden her også, så finner jeg nok et råd eller to som kommer godt med etterhvert
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Det er stor forskjell på ett terra som er 100x50x50 og ett som er 50x50x100!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Sant ja
![]() Man lærer vel litt mere etterhvert
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hva kan man ha i et akvarium? | Sebastian | Terrarier | 18 | 20-02-2012 15:10 |
| Hjelp til akvarium. | Gresskaret990 | Andre dyr | 2 | 14-02-2011 10:04 |
| Akvarium til rødøret terrapin | Stingray | Skilpadder | 3 | 11-01-2011 17:42 |
| Bygge om akvarium til terrarie | Rajn | Terrarieutstyr | 5 | 04-01-2010 15:07 |