"
Gammel 31-12-2011, 23:58   #21
Reptilfreak

nileas sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Skien
Alder: 24
Meldinger: 230
Standard

min er født 1.mai i år(2011) og er ca 26g bitte liten klump Kjempe søt, skikkelig sjarmtroll
Svar med sitat
Gammel 01-01-2012, 02:53   #22
Reptilfreak

fanden sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 347
Standard

kjøp iguanas for dummies . mulig jeg har den forsatt skal lete så kan du kjøpe den billig
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-01-2012, 22:26   #23
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av amanda14 Vis post
Jeg har lest litt om iguan enda mere enn det jeg startet med. Og jeg så et program om der de hadde terapi med øgler i vannet og når de bæsjer mye hvit er det mangel på kalsium. Vi måtte få inn mere lys tror jeg

er det riktig ?
hvorfor har du iguan?
blir sjokka..
Svar med sitat
Gammel 02-01-2012, 00:00   #24
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2011
Sted: Oslo
Meldinger: 67
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
hvorfor har du iguan?
blir sjokka..
Rister på hodet i enighet av hva du sier..
Men viktig å bare utdanne jenta og håpe på det beste.. Om hun ikke er villig til å selge den eller gi den bort, evt få noen som har peil til å passe på den i mens hun lærer litt om hold av dyret..
Shroomstyle er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 03-01-2012, 18:32   #25
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Shroomstyle Vis post
Rister på hodet i enighet av hva du sier..
Men viktig å bare utdanne jenta og håpe på det beste.. Om hun ikke er villig til å selge den eller gi den bort, evt få noen som har peil til å passe på den i mens hun lærer litt om hold av dyret..
det er sikkert en juvenil, også tenker dem vel kanskje at det bare er å gi den bort når den blir for stor. er ikke bare å bare å gi bort en svær iguan, hverken til en dyrepark eller private folk.. dem fleste private veit dem ikke har plass. men men, sant det du sier da. blir bare litt forbanna over hvor idiotiske foreldre kan være.. hvorfor ikke en leo, eller en kornsnok?
Svar med sitat
Gammel 03-01-2012, 18:43   #26
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
det er sikkert en juvenil, også tenker dem vel kanskje at det bare er å gi den bort når den blir for stor. er ikke bare å bare å gi bort en svær iguan, hverken til en dyrepark eller private folk.. dem fleste private veit dem ikke har plass. men men, sant det du sier da. blir bare litt forbanna over hvor idiotiske foreldre kan være.. hvorfor ikke en leo, eller en kornsnok?
De er ikke juveniles, hvertfall.

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...roren-sin.html

http://www.reptilfreaks.no/forum/mem...d-ett-bad.html
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 03-01-2012, 22:58   #27
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Reptils Vis post
mye vits i å pirke på det, når du selv ser (??) at iguanen ikke er utvokst og vil bli større, så posten min er fremdeles relevant.
Svar med sitat
Gammel 04-01-2012, 02:48   #28
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 611
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av strepto Vis post
Hei!

Her er bilde av det hun beskriver. Litt uklart kanskje... eller?
Jeg skulle gjerne hatt bedre bilde ja, med noe med på bildet som viser størrelse, som mynt, hender, lighter eller fyrstikkeske. Men jeg setter nok mine penger på at det er egg. Igger kaster somregel eggene når ting ikke er optimalt, men en STOR fare er at hun ikke får kvittet seg med alle. Følg nøye med på apetitt/oppførsel/utseende/energi fremover.

Sitat:
Opprinnelig postet av nileas Vis post
Både kål og spinat inneholder vel oxidant bindende substans som gjør at calsiumet ikke blir tatt opp som det skal, og skal vel kun gis i veldig små mengder?

Den får noe slik eller noe sånn? :
Stemmer. Spinat kokes gjerne med melk til folk, som en stuing av samme årsak. Bare bittelitt! Og kalk på det meste.

Sitat:
Opprinnelig postet av strepto Vis post
Hei Amanda,

Amanda, det hjelper sikkert veldig om du kan svare på spørsmålene under, samt sende meg noen bilder av dyret og terrariet.

1. Hvilken mat gir du dyret, og hvor ofte gir du det?
2. Hvilke vitanin, kost- eller næringstillegg gir du dyret, og hvor ofte?
3. Hvor ofte går dyret på do?
4. Hvilken temperatur og luftfuktighet er det i terra, og har du en varm og en kjøligere side i terra?
5. Hvilket bunnsubstrat bruker du, og hvor ofte byttes dettes?
6. Hvor ofte gjør du rent terra, og hvordan gjør du det?

Prøv å fortell så mye som mulig om hvordan dyret lever i terra, oppførsel, osv. Jo mer info, jo lettere å hjelpe.
Du skriver at du nå vet, Amanda, men svarer ikke på spørsmålene. Vurder å gjøre det om du vil ha bedre hjelp fremover, da går det kjappere. Å svare feil er ikke farlig, da får man rett svar etterpå. Å tro man gjør det rett, eller ikke gidde/tørre si noe er verre, da blir det ikke bedre for dyrene. Så bare slå deg løs og vær ærlig

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenxx Vis post
Hawaii Rose er samme art som Hibiskus, ja. Og sjekk plantasjen, der har de stort sett
Mange flotte farger er de også, mine to er rød og gul/rød
NB: HAWAIROSER er insektsprayet. Kjøp så mange du har råd/plass til, og sett den i dusjen og dusj de annenhver dag i en uke, så to ganger uka i et par uker til før du begynner gi dem det. Dusj gjerne bladene oftere (hold planten slik at ikke jord blir våt absolutt hele tiden, ellers kan den drukne/råtne )
Ikke bruk hele planten, bare blader, og fordel bruken, så hver plante rekker komme seg igjen. Klarer du holde det i gang i en mnd kan du gjødsle med iguanbajs

Ingen over, ingen ved siden: Melissa Kaplan's Green Iguana Care Collection

Forævrig også forfatter av Iguanas for dummies. Søk på bokkilden.no om han over ikke finner sin. Boken er ikke dyr, og verdt hver krone. Ganger minst 3-4. Burde være påbudt.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Iguan Trampe30 Øgler 4 13-09-2010 10:12
Iguan skade Hollekim Helse og sykdommer hos reptiler 1 20-07-2010 00:02
Iguan Trampe30 Slanger, øgler og skilpadder 2 22-09-2009 17:54
Iguan Iguan på vei egotrip Andre øgler 26 28-11-2008 00:02
Banan til Iguan? NEI!!! rotskrot Andre øgler 2 25-04-2004 11:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:28.