| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nordland
|
Om det finnes svar på dette fra før på forumet- beklager.
Jeg overtok i går en skral G.Rosea, den hadde mer eller mindre støv i vannskålen og har i sommer fått kveps/bier å spise. Den er større i beinspenn enn den av samme art som jeg har fra før, men bakparten er på størrelse med det ytterste leddet på tommelen min- mao ikke mye å skryte av da jeg har standard små jentetomler. Den er litt mindre innsunket nå enn hva den var i går (vann hjalp mye!), men jeg vil gjerne få i den noe fôr. Problemet her i byen, er att sirisser, melormer og gresshopper ikke er å oppdrive ofte nokk, og jeg ser ikke ut til å få tak i sirisser før 14.okt. Kan jeg gå ut å fange mark/insekter? Jeg har hørt både og om det, og har ikke turt det enda av frykt for midd, men nå syns jeg ærlig talt det haster litt med mat. Jeg hadde han ute en snartur i dag for å rengjøre støvboksen hans, og jeg kunne ikke se noen uvelkomne småkryp eller sår på han (ei heller i buret), men kan han ha med seg noen fordet? Jeg er automatiskt redd for parasitter og sykdom iom att han var så tynn som han var, og han står i god avstand fra den vi har fra før. (og jeg ser jo nå att han vi har fra før, er på grensen til sprengferdig, enda han bare har fått mat 7-8ganger siden påske.) Jeg setter utrolig stor pris på alle svar!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Heisann,
Sikker på det ikke er en hanne? Har den kroker på det forreste beinparet? Er nok ikke så veldig farlig med viltfanget, men ikke ta ting rett i nærheten av veien. Send meg en pm med navn og adresse så kan jeg sende deg noen kakkerlakker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nordland
|
Jeg er ganske sikker på att det er en hanne, men han ser strengt tatt ut som en innskrumpa sviske :/
Pm skal du få!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
de kan bli inskrukne svisker når de er kjønnsmodne hanner som har kort tid igjen å leve.
de spiser ofte sjeldent når de blir kjønnsmodne. jeg har en voksen Nhandu Vulpinus hanne som er skallet på rundt 75% av kroppen, rompa er knøtt liten. Men mat vil han ikke ha, vil bare ut. Er bare kjerring i hode på han. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |