| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Sitat:
Off, ser den. Har for ikke så lenge siden vert igjennom det samme og hun haaaater!!! (mamma altså) edderkopper, men hjalp at en i familien fikk seg en da ble det litt lettere å få seg en. (tarantell)
|
|
|
|
#12 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Sitat:
hun her vil absolutt ikke ha en edderkopp inn i huset -.- og ingen i familien min er inne i denne hobbyen
|
|
|
|
#15 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
|
Hm... ikke helt enig med det, for å være ærlig... Og er vedkommende under 18, er det større sjanse for at det faktisk er dyret som må bøte dersom man faktisk ikke får tilgivelse.
Her u huset, ville jeg ikke vært særlig tilgivende dersom guttungen på 15 gikk bak min rygg og anskaffet seg noe jeg hadde sagt klart nei til. Da måtte han tatt konsekvensene, og kvittet seg med det. Dersom han derimot hadde godtatt at jeg har sagt nei, ville sjansen vært der for at jeg forandret mening når jeg fikk tenkt meg om, og også så at min mening ble respektert. Man skal være litt forsiktig å "anbefale" ungdom under 18 å gå for tilgivelsen istedet for tillatelsen. I mine øyne er akkurat det direkte uansvarlig. Nei, vent til du er gammel nok til å bestemme selv, eller flytte for deg selv Rubenevo. Eller velg et dyr dine foreldre godtar. |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Sitat:
Er selv under 18, og huser 5 leoser og 1 skjeggis. skjeggisen er mindre likt av min mor, men så lenge hun slipper og ha noe med dem og gjøre sier hun ikke så mye.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
|
Jeg er 18 så det er ikke problemet, har jo diskutert mye med moren min om leoser men hun er redd sånne dyr xD er så artig! men slipper at hun kommer på rommet mitt lengere da
Men hun aksepterte at jeg kjøpte meg leos så lenge JEG tar vare på den.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| størrelse og art | Rubenevo | Skorpioner | 0 | 16-01-2011 13:51 |
| Størrelse på terra, og spørsmål om lys | Casandra | Taranteller | 1 | 15-10-2010 14:17 |
| størrelse på forings dyr | bakkelitt | Taranteller | 17 | 20-09-2009 16:42 |
| Størrelse på terrarie | Tony26 | Terrarier | 1 | 07-04-2006 06:03 |