"

Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-08-2011, 19:40   #11
Reptilfreak

boa constrictor sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
Meldinger: 343
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Rubenevo Vis post
får ikke lov til det tipper jeg... moren min er ikke så veldig glad i edderkopper i det hele tatt -.-

Off, ser den.
Har for ikke så lenge siden vert igjennom det samme og hun haaaater!!! (mamma altså) edderkopper, men hjalp at en i familien fikk seg en da ble det litt lettere å få seg en. (tarantell)
Svar med sitat
Gammel 15-08-2011, 19:42   #12
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av boa constrictor Vis post
Off, ser den.
Har for ikke så lenge siden vert igjennom det samme og hun haaaater!!! (mamma altså) edderkopper, men hjalp at en i familien fikk seg en da ble det litt lettere å få seg en. (tarantell)
haha! da var du heldig hun her vil absolutt ikke ha en edderkopp inn i huset -.- og ingen i familien min er inne i denne hobbyen
Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 16:38   #13
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
Meldinger: 65
Standard

Kjøpte leos ut og spørre mamma hu er livredd, men får lov nå!
emrix er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 20:42   #14
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av emrix Vis post
Kjøpte leos ut og spørre mamma hu er livredd, men får lov nå!
Bedre med tilgivelse enn tilatelse
Reptils er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-10-2011, 21:37   #15
Reptilfreak

Lenxx sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Bergen
Meldinger: 305
Blog Entries: 12
Standard

Hm... ikke helt enig med det, for å være ærlig... Og er vedkommende under 18, er det større sjanse for at det faktisk er dyret som må bøte dersom man faktisk ikke får tilgivelse.

Her u huset, ville jeg ikke vært særlig tilgivende dersom guttungen på 15 gikk bak min rygg og anskaffet seg noe jeg hadde sagt klart nei til. Da måtte han tatt konsekvensene, og kvittet seg med det.
Dersom han derimot hadde godtatt at jeg har sagt nei, ville sjansen vært der for at jeg forandret mening når jeg fikk tenkt meg om, og også så at min mening ble respektert.

Man skal være litt forsiktig å "anbefale" ungdom under 18 å gå for tilgivelsen istedet for tillatelsen.
I mine øyne er akkurat det direkte uansvarlig.

Nei, vent til du er gammel nok til å bestemme selv, eller flytte for deg selv Rubenevo. Eller velg et dyr dine foreldre godtar.
Lenxx er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-10-2011, 00:28   #16
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenxx Vis post
Hm... ikke helt enig med det, for å være ærlig... Og er vedkommende under 18, er det større sjanse for at det faktisk er dyret som må bøte dersom man faktisk ikke får tilgivelse.

Her u huset, ville jeg ikke vært særlig tilgivende dersom guttungen på 15 gikk bak min rygg og anskaffet seg noe jeg hadde sagt klart nei til. Da måtte han tatt konsekvensene, og kvittet seg med det.
Dersom han derimot hadde godtatt at jeg har sagt nei, ville sjansen vært der for at jeg forandret mening når jeg fikk tenkt meg om, og også så at min mening ble respektert.

Man skal være litt forsiktig å "anbefale" ungdom under 18 å gå for tilgivelsen istedet for tillatelsen.
I mine øyne er akkurat det direkte uansvarlig.

Nei, vent til du er gammel nok til å bestemme selv, eller flytte for deg selv Rubenevo. Eller velg et dyr dine foreldre godtar.
Var ment som en spøk, slapp av. Men det er lettere og få tilgivelse, enn tilatelse. Men om foreldrene har sagt nei, må han selvsagt respektere det.

Er selv under 18, og huser 5 leoser og 1 skjeggis. skjeggisen er mindre likt av min mor, men så lenge hun slipper og ha noe med dem og gjøre sier hun ikke så mye.
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 26-10-2011, 20:19   #17
Reptilfreak

Medlem siden: Feb 2011
Sted: Trondheim
Alder: 19
Meldinger: 65
Standard

Jeg er 18 så det er ikke problemet, har jo diskutert mye med moren min om leoser men hun er redd sånne dyr xD er så artig! men slipper at hun kommer på rommet mitt lengere da

Men hun aksepterte at jeg kjøpte meg leos så lenge JEG tar vare på den.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
størrelse og art Rubenevo Skorpioner 0 16-01-2011 13:51
Størrelse på terra, og spørsmål om lys Casandra Taranteller 1 15-10-2010 14:17
størrelse på forings dyr bakkelitt Taranteller 17 20-09-2009 16:42
Størrelse på terrarie Tony26 Terrarier 1 07-04-2006 06:03

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:27.