| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
hei jeg er ganske ny på området rundt reptiler, så jeg lurte på om noen visste hvordan man får rumpetroll til å bli frosk i en 60*30cm
tank. ![]() takknemlig for alle svar. ps: vet at det er ulovlig skal sette dem tilbake der jeg fant dem etter en stund. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Det beste er vel bare å jevnlig skifte ut eller fylle på med vann fra stedet man hentet rumpetrollene. Når jeg var liten mener jeg å huske at jeg matet di med slike "flak" som man mater akvariefisk med (når di er eldre såklart). Tror ikke det er så mye vanskeligere enn det.
Bare vær obs på at det kommer til å lukte for jævli der til slutt
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
det er nemlig tørket ut. jeg har lest at det går ann å bruke springvann å la det stå ute et par dager før du tar det inn. ![]() ps: alle er rumpetroll og det er sikkert 100stk og hva betyr det at alle suger seg fast til glassveggen, er dette normalt? |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Du vil jo helst ha vann med alger og div som rumpetrolla spiser. Så da ville jeg heller brukt vann fra andre dammer. At rompetrolle suger seg fast til glassveggen kan jeg ikke huske, men jeg vil tippe det er der di finner maten sin
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() er det mulig å få kjøpt alger? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Putt planter og f.eks lecakuler i tanken. Da kommer det til å gro alger der. En liten akvarieplante holder i massevis. Men gi di også litt fiskefór så di har noe annet å spise. Jeg har hørt folk gi di alt fra ost til kjøtt så di spiser nok det meste!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
bar til info så skal ikke rumpetroll ha for mye mat med kjøtt i da de lever av alger i naturen
.de er det jeg har hørt
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rumpetroll med hoggtenner | Mori | Media | 1 | 10-01-2011 19:20 |
| Norske rumpetroll -} innreding av terra | Kristian262 | Frosker | 19 | 18-10-2007 20:17 |
| Hva spiser rumpetroll? | AnImAlS | Frosker | 22 | 25-03-2007 20:15 |
| Buttsnutet frosk/rumpetroll. | Zun9wa | Frosker | 9 | 01-06-2005 19:54 |
| Norske rumpetroll | Zun9wa | Fôrdyr | 20 | 01-05-2005 00:04 |