| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Sørum -Akershus
Alder: 23
|
Er det noen andre her som har Achatina achatina, og som vil gi meg noen tips om hva sneglen min trenger? Jeh fikk den i går, og nå bor den i et SVÆÆÆRT akvarium, med våt barke-lignende underlag (jeg spurte i butikken, og fikk hjelp til og finne rett slag) og den har salat og gulrot, men den er fortsatt bare en baby. Jeg vil gjerne ha tips om utstyr og mat (= men trenger den egentlig noe mer? en kompis sa nemmelig at jeg måtte kjøpe luftfukter?!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg har mine på natur torv.. så tømmer jeg litt vann nedi jorden en gang i uken så vanner jeg annenhver dag ca.. luft fukter har jeg ikke, men er sikkert greit å ha det.. da kan du kjøpe en på biltema
den er billig og grei![]() når det kommer til mat, så funker det du gir allerede, bare prøv med en del forskjellige grønnsaker, så ser du hva de spiser mest av er greit å varriere en del.. så kan du ha kattemat (tørrfôr) til den men om den er veldig liten, så bare gi den noen få "pellets" om gangen.. de må bare ligge i terra maks 4 dager, så blir de for fuktig og dårlige
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk (= jeg har prøvd å gi den noen bittesmå hundepellets (valpefor) men den var ikke interesert. Den er heller ikke interesert i salatblad, gulrot eller paprika?! nå har jeg akkurat puttet nedi noen bringebærblad , noen løvetannblad og ei blåbær, samt innredet med noen fine steiner til å krype på.. lurer på om jeg skal legge leka-steiner i bunnen,med netting, og så ha torva på toppen, slik jeg har lest her inne. men jeg syns det er rart den ikke vil ha mat )=
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Her står det masse: Kjempesnegle
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hmmm... lure på hvorfir ikke snegla mi vil spise..........??? har ikke sett at den har rørt noe av maten sin enda.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Agurk er alltid yndlingsmaten hos mine. Ellers elsker de basilikum.
Snegler er noen skikkelige bulldosere, så om det fine terrarie etter hvert ser ut som en tornado har vært der er helt normalt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
|
Her står det meste du trenger å vite om kjempe snegler. Har lært mye her
Pet Snail & Slug Care [Pet Snails] |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kjempesneglehold |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Massevis av egg :) A. Achatina | ZyK3R | Andre virvelløse dyr | 3 | 25-05-2010 19:06 |
| usikker! | valiant | Pinnedyr, knelere og andre insekter | 8 | 16-10-2009 21:08 |
| Usikker på korrekt miljø | Lewis | Taranteller | 9 | 25-05-2008 21:04 |
| Hvilken art - hvilket utstyr? | Casandra | Taranteller | 10 | 03-02-2008 16:55 |