"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen Utstyr Jeg har fått Achatina achatina , men er usikker på hvilket utstyr jeg bør ha...

Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-08-2010, 20:14   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Sted: Sørum -Akershus
Alder: 23
Meldinger: 4
Smile Jeg har fått Achatina achatina , men er usikker på hvilket utstyr jeg bør ha...

Er det noen andre her som har Achatina achatina, og som vil gi meg noen tips om hva sneglen min trenger? Jeh fikk den i går, og nå bor den i et SVÆÆÆRT akvarium, med våt barke-lignende underlag (jeg spurte i butikken, og fikk hjelp til og finne rett slag) og den har salat og gulrot, men den er fortsatt bare en baby. Jeg vil gjerne ha tips om utstyr og mat (= men trenger den egentlig noe mer? en kompis sa nemmelig at jeg måtte kjøpe luftfukter?!
dizzy88 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2010, 20:57   #2
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

jeg har mine på natur torv.. så tømmer jeg litt vann nedi jorden en gang i uken så vanner jeg annenhver dag ca.. luft fukter har jeg ikke, men er sikkert greit å ha det.. da kan du kjøpe en på biltema den er billig og grei

når det kommer til mat, så funker det du gir allerede, bare prøv med en del forskjellige grønnsaker, så ser du hva de spiser mest av er greit å varriere en del.. så kan du ha kattemat (tørrfôr) til den men om den er veldig liten, så bare gi den noen få "pellets" om gangen.. de må bare ligge i terra maks 4 dager, så blir de for fuktig og dårlige
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 12:59   #3
Reptilfreak

Standard

Takk (= jeg har prøvd å gi den noen bittesmå hundepellets (valpefor) men den var ikke interesert. Den er heller ikke interesert i salatblad, gulrot eller paprika?! nå har jeg akkurat puttet nedi noen bringebærblad , noen løvetannblad og ei blåbær, samt innredet med noen fine steiner til å krype på.. lurer på om jeg skal legge leka-steiner i bunnen,med netting, og så ha torva på toppen, slik jeg har lest her inne. men jeg syns det er rart den ikke vil ha mat )=
dizzy88 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 13:28   #4
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Her står det masse: Kjempesnegle
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2010, 20:36   #5
Reptilfreak

Standard

Hmmm... lure på hvorfir ikke snegla mi vil spise..........??? har ikke sett at den har rørt noe av maten sin enda.
dizzy88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-08-2010, 09:37   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av dizzy88 Vis post
Hmmm... lure på hvorfir ikke snegla mi vil spise..........??? har ikke sett at den har rørt noe av maten sin enda.
Idag fikk jeg endelig sneglebabyen min til å spise, å det ble oppkuttede druebiter (= det var visst veldig deilig, munnen beveget seg voldsomt (= da kan jeg slappe av (= trodde et øyeblikk at den var død ! men den kom ut, og spiste da jeg satte den oppå druebitene ! hurra! <3
dizzy88 er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-08-2010, 11:50   #7
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Agurk er alltid yndlingsmaten hos mine. Ellers elsker de basilikum.
Snegler er noen skikkelige bulldosere, så om det fine terrarie etter hvert ser ut som en tornado har vært der er helt normalt.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-08-2010, 18:52   #8
Reptilfreak

kattja sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Akershus
Alder: 32
Meldinger: 191
Standard

Her står det meste du trenger å vite om kjempe snegler. Har lært mye her
Pet Snail & Slug Care [Pet Snails]
kattja er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
kjempesneglehold

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Massevis av egg :) A. Achatina ZyK3R Andre virvelløse dyr 3 25-05-2010 19:06
usikker! valiant Pinnedyr, knelere og andre insekter 8 16-10-2009 21:08
Usikker på korrekt miljø Lewis Taranteller 9 25-05-2008 21:04
Hvilken art - hvilket utstyr? Casandra Taranteller 10 03-02-2008 16:55

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:25.