| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Alder: 22
|
Hva er forskjellen på:
- Reptil - Amfibie - Herpetil
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Akershus...
Alder: 20
|
vel herpetiler tror jeg er både reptiler og amfibier.
amfibier er dyr som : frosker og salamandere og reptiler er som: slanger, øgler osv
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Jupp. Så vidt jeg har forstått så er Herptiler en sammenslåing av både reptiler og amfibier.
Amfibier er da vannlevende dyr, og reptiler er landlevende. Så vidt jeg har forstått hvertfall
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Mm
![]() Som allerede nevnt: Reptil - slanger, øgler, ormeøgler, brogøler, skilpadder, krokodiller. Reptiler gjennomgår ikke noe larvestadium, altså når de klekkes/fødes er de som foreldrene i miniatyr. Reptiler har en skjelldekket hud. Amfibie - halepadder (salamandre), haleløse padder (frosker, padder) og ormepadder. Amfibiene gjennomgår 3 stadier i utviklingen. Amfibier har bar og glatt hud, uten skjell eller hår som gir beskyttelse. Herptiler er da reptiler og amfibier. Herpetologi er f.eks læren om både reptiler og amfibier.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Alder: 22
|
Sitat:
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hva er forskjell på liten varmelampe og stor? | shisha | Øgler | 5 | 31-01-2008 22:34 |
| Kornsnok vs kongesnok. Stor forskjell i størrelse? | Sondre | Reptiler | 1 | 18-08-2007 15:43 |
| Vet noen hvordan man kan se forskjell på knelere? | Kristian262 | Knelere | 5 | 14-06-2006 17:16 |
| Går disse to sammen? | Chixz | Pinnedyr | 2 | 02-01-2006 12:37 |
| burde være grei skuring å se forskjell på mus og skolopender | straymond | Media | 3 | 01-09-2005 20:19 |