"
Gammel 25-04-2009, 21:50   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 23
Meldinger: 1
Thumbs up Gekko:D

heisann, jeg har en del spørsmål, interesserer meg veldig mye for gekkoer. finnes det noen giftige typer av disse? har lyst å finne ut alt om dem, men vet liksom ikke hva jeg skal søke etter på internett. hvor stort terrarie må gekkoer ha? lurer egentlig på alt om dem, alt fra lys, varme,lutfuktighet, hvilke omgivelser de trives i(f.eks sand, bark,liker de å ha en hule de kan gå i osv) vet dette er ganske teite enkle spørsmål som det sikkert ikke er så vanskelig å finne ut av, men som sakt så blir jeg helt grønn når jeg skal sette meg ned for å søke, også vil jeg heller få svar fra noen som har peiling, for det er litt kjipt hvis du finner frem til feil informasjon
håper på et godt utfyllendes svar
chrystal er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-04-2009, 21:54   #2
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Geckoer er ikke giftige men de kan bite
Galil er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-04-2009, 22:14   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sjekk RF sine faktasider om øgler, der er det mye å lese
Øgle-Fakta - Reptilfreaks.no
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-04-2009, 22:22   #4
Reptilfreak

reibrus sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: I midten
Alder: 32
Meldinger: 149
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av chrystal Vis post
heisann, jeg har en del spørsmål, interesserer meg veldig mye for gekkoer. finnes det noen giftige typer av disse? har lyst å finne ut alt om dem, men vet liksom ikke hva jeg skal søke etter på internett. hvor stort terrarie må gekkoer ha? lurer egentlig på alt om dem, alt fra lys, varme,lutfuktighet, hvilke omgivelser de trives i(f.eks sand, bark,liker de å ha en hule de kan gå i osv) vet dette er ganske teite enkle spørsmål som det sikkert ikke er så vanskelig å finne ut av, men som sakt så blir jeg helt grønn når jeg skal sette meg ned for å søke, også vil jeg heller få svar fra noen som har peiling, for det er litt kjipt hvis du finner frem til feil informasjon
håper på et godt utfyllendes svar
Gekkoer varierer i størrelse, så størrelsen på terrariet varierer. Noen gekkoer er aktive om dagen, noen om natta.

Det finnes fakta ark på reptilfreaks og repti.net. Best om du finner ut hvilken gekko du har mest lyst på. Litt enklere å hjelpe deg da.
reibrus er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-04-2009, 23:31   #5
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Det finnes giftige øgler, men ikke gekkoer såvidt jeg vet.. Kan anbefale deg å lese litt om foreksempel leopardgekkoer som det ligger fakta om her på forumet.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
leo gekko Kris10an94 Leopardgekkoer og andre Eublepharis 30 24-03-2008 12:55
Mat til gekko :) TwixXxy Leopardgekkoer og andre Eublepharis 23 22-03-2008 21:41
Gekko gekko - Tokay Gekko Androctonus Øglefakta 0 12-08-2007 13:18
Leo gekko misspower Gekkoer 13 15-02-2007 17:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:21.