| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 19
|
Hei!
Jeg driver aktivt på med akvarium og div. Og har litt lyst til å prøve meg på et poludarium med dyr på landdelen og fisker i vanndelen. I vanndelen har jeg allerede alt klart. Men det er vel landdelen jeg sliter litt med. Tenkte på å ha fossefall, og et relativt fuktig terra/akvarium. Vet at det er mange øgler som ikke tåler bakterier og sånt, men jeg spør likevel om det er noen som vil trives med høy luftfuktighet og planter? kanskje svømme også? Takk for alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Pilgift er tingen
![]() Står litt om de på her: Pilgift. trenger tips og råd om oppsett. http://www.repti.net pluss http://www.reptilweb.no
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Hvis du er intressert i tarantula som elsker vann:
Hysterocrates gigas YouTube - Revamped H.Gigas water enclosure part 2 Skal prøve en sån om et par uker
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Begge så veldig intressant ut! Hva ligger vanligvis prisen på disse på? Eller hvem er lettest å holde?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Hvis du ønsker å bruke rundt 15000-20000 på paludarium så gå for basilisker, Basiliscus plumifrons
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Nei så mye har jeg ikke. Har planter, pumper, akvarium, lys, dekke, og det aller meste. Men ikke dyret. En frosk frister jo litt da. Virker ikke så stor heller
Hva koster en pilgiftsfrosk da? eller finnes det andre typer frosker som også egner seg?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Pilgift frosker generelt er ikke gode svømmere.. Pris på pilgiftfrosk er jo forskjellig fra art til art, finnes jo mange arter, men rundt 400 kr for auratus eller leucomelas, f.eks.pumilio er mye dyrere. Men jeg ville ikke satset på pilgift frosk, dette er vel første frosken din også, når du holder pilgift må du konstant avle på bananfluer også.
Jeg ville heller gått for klokkefrosker. Trur bombina orientals eller lignende klokkefrosker er tingen jeg små frosker som fint kan gå i grupper og er pene^^ se litt om dem her: Klokkefrosk - Bombina | Amfibier
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
De klokkefroskene så jo kule ut!
Ikke vanskelige heller. Vil disse trives i et akvarium med høy luftfuktighet? Leste alt om de også. Hvilken art er lettest tilgjengelig?
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Sitat:
Hvis du vil ha noe som også er gode svømmere så kikk litt på melkefrosk (Trachycephalus resinifictrix) De (spesielt hannene) svømmer ofte om kveldene og ligger i vannet mens de kaller på hunner. De er grei størrelse, liker høy fuktighet.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Sted: Oslo
|
Ja, de krever høy fuktighet, men som det stod i faktarket jeg linka til, gjerne tørrere steder. Disse vil også ha vanndel.. Hvor dyp vanndel er du ute etter?
som RQ sier ja, melkefrosk er også fet, men har vel en litt større tendens til å rive ned planter o.l. ..`(?)
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vannglade skjeggiser? | Kiwi | Agamer | 9 | 21-07-2008 18:29 |