| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Hei.
Kunne noen gitt meg noen tips om hvordan jeg burde bygge opp akvariumet? Åssen jeg skal bygge det opp tanken på tørt sted og der han skal få svømme. Om noen har noen bilder hadde det vært kjempe fint. Det er en guløret terrapin
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
se på løsningene Katrine har skrevet om, ligger under fakta ark.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Så på den løsningen. Jeg har nå prøvd å bygge det oppover. Å det er helt tørt der. Men han vil ikke svømme å legge seg. Har lampe der og sånt.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk
Jeg var hos dyrebutikken ved meg istad, å så på sånne plexiglass også..men disse så jo egentlig finere ut da Tror jeg går for denne du sendte linken på
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
kjøpte den selv for ikke så lenge siden og ser at de bruker den
den ene er på tur oppå den nå faktisk :bMen jeg anbefaler at du sjekker målene på de forskjellige før du bestiller så den ikke blir for lite!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Har selv erfaring med de "turtle dockene" - kan ikke si det var den beste.. Etter en stund (halvår eller mer) begynte malingen å falle av i flak, og skilpadden greide så å bite av deler av docken som jeg mener å huske var isopor.
Ikke misforstå, skilpadda elsket den, men det var dårlig kvalitet på den (tror jeg hadde den "large" versjonen). Derimot ser jeg at det nevnes plexiglass her ja, og det var det jeg brukte på et nytt akvarium (3 år siden mener jeg), og brukte det i omlag 2 år uten noe problem. Skilpadda skiftet eier, og jeg reiv av plattformen som var silikonert fast og hadde en spesiell trapp som gikk ned i vannet slik at skilpadden enkelt kunne komme seg opp. Så her en dag skulle jeg ta en vaskerunde på "skrotrommet" som jeg sikkert kan kalle det...Og der fant jeg den samme plattformen som jeg brukte for 3 år siden, helt fin og fortsatt brukbar Den er kastet nå, da jeg ikke har planer om å anskaffe meg en sumpskilpadde igjen med det første kan du si.Poenget er at hvis du skal ha noe som varer lenge (noe du bør være forberedt på med sumpskilpadder generelt ), så bør du ikke gå for turtle docken, men noe du har laget selv.Her er forresten en annen tråd om skilpadde"setups": http://www.reptilfreaks.no/forum/slanger-ogler-og-skilpadder/10964-alternativ-l-sninger-skilpadder-bilder.html (Side 2 er det noen bilder, deriblandt et fra den setupen jeg hadde )
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Du har kanskje rett for deg der, men så små som mine er så kommer jeg til å måtte skifte platform mange ganger! synes turtle dock er genial ¨når de er så små, men har ikke erfaring med den når de blir større
![]() Sitat:
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Skjønner skjønner
Tenkte ut i fra mitt tilfelle, ja.. Visste ikke at du hadde unge skilpadder! Men, for langtids bruk anbefaler jeg ikke turtle docken da den flasser av maling etter hvert.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Det er greit å merke seg
kommer nokk til å lage noe selv jeg også når de blir voksne!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Får terrapin til uka... | RedEarHege | Skilpadder | 16 | 31-12-2008 11:07 |
| fiskelukt i akvariumet.... | isabelan | Skilpadder | 2 | 08-06-2008 01:07 |