"

Reptilfreaks.no > Ny til terrariehobbyen > Startgropen Akvariumet til terrapin

Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-03-2009, 23:56   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 12
Standard Akvariumet til terrapin

Hei.
Kunne noen gitt meg noen tips om hvordan jeg burde bygge opp akvariumet?
Åssen jeg skal bygge det opp tanken på tørt sted og der han skal få svømme.
Om noen har noen bilder hadde det vært kjempe fint.
Det er en guløret terrapin
mlls er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 08:58   #2
Reptilfreak

Pekken sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
Meldinger: 488
Standard

se på løsningene Katrine har skrevet om, ligger under fakta ark.

Pekken er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 10:05   #3
Reptilfreak

Standard

Så på den løsningen. Jeg har nå prøvd å bygge det oppover. Å det er helt tørt der. Men han vil ikke svømme å legge seg. Har lampe der og sånt.
mlls er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 16:24   #4
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
Meldinger: 385
Standard

www.webzoo.net Din akvariebutikk på nett.....

Så søker du på turtle dock!
funker knall
Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 19:38   #5
Reptilfreak

Standard

Tusen takk Jeg var hos dyrebutikken ved meg istad, å så på sånne plexiglass også..men disse så jo egentlig finere ut da Tror jeg går for denne du sendte linken på
mlls er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-03-2009, 20:33   #6
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

kjøpte den selv for ikke så lenge siden og ser at de bruker den den ene er på tur oppå den nå faktisk :b

Men jeg anbefaler at du sjekker målene på de forskjellige før du bestiller så den ikke blir for lite!
Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 11:57   #7
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Har selv erfaring med de "turtle dockene" - kan ikke si det var den beste.. Etter en stund (halvår eller mer) begynte malingen å falle av i flak, og skilpadden greide så å bite av deler av docken som jeg mener å huske var isopor.
Ikke misforstå, skilpadda elsket den, men det var dårlig kvalitet på den (tror jeg hadde den "large" versjonen).

Derimot ser jeg at det nevnes plexiglass her ja, og det var det jeg brukte på et nytt akvarium (3 år siden mener jeg), og brukte det i omlag 2 år uten noe problem. Skilpadda skiftet eier, og jeg reiv av plattformen som var silikonert fast og hadde en spesiell trapp som gikk ned i vannet slik at skilpadden enkelt kunne komme seg opp.
Så her en dag skulle jeg ta en vaskerunde på "skrotrommet" som jeg sikkert kan kalle det...Og der fant jeg den samme plattformen som jeg brukte for 3 år siden, helt fin og fortsatt brukbar Den er kastet nå, da jeg ikke har planer om å anskaffe meg en sumpskilpadde igjen med det første kan du si.

Poenget er at hvis du skal ha noe som varer lenge (noe du bør være forberedt på med sumpskilpadder generelt), så bør du ikke gå for turtle docken, men noe du har laget selv.

Her er forresten en annen tråd om skilpadde"setups":

http://www.reptilfreaks.no/forum/slanger-ogler-og-skilpadder/10964-alternativ-l-sninger-skilpadder-bilder.html

(Side 2 er det noen bilder, deriblandt et fra den setupen jeg hadde )
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 15:29   #8
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Du har kanskje rett for deg der, men så små som mine er så kommer jeg til å måtte skifte platform mange ganger! synes turtle dock er genial ¨når de er så små, men har ikke erfaring med den når de blir større

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Har selv erfaring med de "turtle dockene" - kan ikke si det var den beste.. Etter en stund (halvår eller mer) begynte malingen å falle av i flak, og skilpadden greide så å bite av deler av docken som jeg mener å huske var isopor.
Ikke misforstå, skilpadda elsket den, men det var dårlig kvalitet på den (tror jeg hadde den "large" versjonen).

Derimot ser jeg at det nevnes plexiglass her ja, og det var det jeg brukte på et nytt akvarium (3 år siden mener jeg), og brukte det i omlag 2 år uten noe problem. Skilpadda skiftet eier, og jeg reiv av plattformen som var silikonert fast og hadde en spesiell trapp som gikk ned i vannet slik at skilpadden enkelt kunne komme seg opp.
Så her en dag skulle jeg ta en vaskerunde på "skrotrommet" som jeg sikkert kan kalle det...Og der fant jeg den samme plattformen som jeg brukte for 3 år siden, helt fin og fortsatt brukbar Den er kastet nå, da jeg ikke har planer om å anskaffe meg en sumpskilpadde igjen med det første kan du si.

Poenget er at hvis du skal ha noe som varer lenge (noe du bør være forberedt på med sumpskilpadder generelt), så bør du ikke gå for turtle docken, men noe du har laget selv.

Her er forresten en annen tråd om skilpadde"setups":

http://www.reptilfreaks.no/forum/slanger-ogler-og-skilpadder/10964-alternativ-l-sninger-skilpadder-bilder.html

(Side 2 er det noen bilder, deriblandt et fra den setupen jeg hadde )
Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 16:11   #9
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard

Skjønner skjønner Tenkte ut i fra mitt tilfelle, ja.. Visste ikke at du hadde unge skilpadder! Men, for langtids bruk anbefaler jeg ikke turtle docken da den flasser av maling etter hvert.
Freddy90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-03-2009, 16:25   #10
Reptilfreak

mr.turtle sin avatar

Standard

Det er greit å merke seg kommer nokk til å lage noe selv jeg også når de blir voksne!

Sitat:
Opprinnelig postet av Freddy90 Vis post
Skjønner skjønner Tenkte ut i fra mitt tilfelle, ja.. Visste ikke at du hadde unge skilpadder! Men, for langtids bruk anbefaler jeg ikke turtle docken da den flasser av maling etter hvert.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Får terrapin til uka... RedEarHege Skilpadder 16 31-12-2008 11:07
fiskelukt i akvariumet.... isabelan Skilpadder 2 08-06-2008 01:07
mat til en rød øret terrapin Kristin2 Skilpadder 7 21-11-2006 19:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:21.