| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Av skorpioner er det jeg har erfaring med:
Hottentotta judacius Tityus stigmurus Androctonus australis A.australis anbefales IKKE, her døde alle 3 individene, og det så veldig ut som om den største hadde spist av de to mindre. Hva den største døde av vet jeg ikke, den hadde alt det trengte. Mulig alderdom? Kanskje livssyklusen ble "boosted" av dietten på sine egne? T.stigmurus er to huer som lever sammen i beste velgående. Har også fått barn, hvor de så ut til å akseptere de små uten problemer. Taranteller Har testet: Avicularia sp hurriana x metallica Poecilotheria regalis Pterinochilus murinus Har blandt alle tarnantellene hatt tap, men minst hos P.regalis. Det kan virke som om de begynner å bli litt "ugreie"" med hverandre, og jeg vet per nå ikke hvor mange det er igjen der inne. Hos P.murinus er det 1-2 igjen av de 10 jeg startet med. Dette kan også skyldes mangel på smått nok fõr. A.aviculariaene vet jeg ikke hva tapene skyldes, men regner med at det er en herlig blanding av kaniblisme og molteproblemer. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Skorpioner:
Alle Centruroides arter Alle Tityus arter Alle Uroplectes arter Stort sett uproblematisk med de fleste Hottentotta arter, må muligens regne med litt svinn. Leiurus quinquestriatus Androctonus går også stort sett greit i par. Har 1.1 A. australis sammen nå uten problemer. Parabuthus- gjelder det samme som for Androctonus, kan stort sett holdes i par. Rhopalurus Og høyst sannsynlig en god del til som jeg ikke kommer på akkurat nå. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: steinkjer
|
De fleste Poecilotheria artene kan holdes sammen til de oppnår en viss størrelse, men som voksne har flere fått problemer med å holde de sammen. Den mest sosiale arten fra slekten er P. subfusca, og er den "pokie" arten som er best egnet til å holde kollektivt. Dessverre er den også blant de mest kostbare.
Holothele incei er en art flere har lyktes veldig godt med å holde i kollektiv, av det jeg har lest så er nok dette den best egnede arten for de som vil prøve ett kollektiv av taranteller. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Jeg har 3 stk Poecilotheria striata og 3 Pandinus imperator sammen.
Har også 1.1 Androctonus australis sammen. Kommer også til å sette 3 Hottentotta hottentotta sammen når de er adult. Har hatt 1.1 av Cyriopagopus schioedtei sammen i ca en uke,da var hannen blitt mat... |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Jeg hadde først 0.2 A australis og det gikk veldig fint over lengre tid. Etter jeg flyttet de fra et 30*30*30 til et 40*30*40 og satt inn en han i tillegg, det var da det gikk galt et sted. Mulig det var pga. den større hannen, eller at 3 ikke egner seg på så liten plass....
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
L. quinquestriatus pleier også å gå bra sammen i grupper
Men som alltid er det lurt å følge med, spesielt i starten. Selv om det vanligvis går bra, kan det alltids skje uhell.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| P. Murinus/P. Regalis - kollektivt | Tarantellen | Taranteller | 15 | 24-12-2007 02:39 |