| Startgropen Forum for deg som er ny til hobbyen. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
|
Kom over dette stilige programmet i går kveld.
Utviklet av en privatperson og ligger ute gratis, programmet gjør følgende: - Legge inn dine dyr (3 kategorier (Reptiler, Invertebrater, Amfibier) Under her igjen er det nesten alle arter, samt at man kan skrive inn sine egene. - Du kan legge inn størelse på dyrene, Temp, Luftfuktighet, substrat, mating, eggsekker, skader, hamskifter og mange andre ting. - Legge inn hvor du har kjøpt dyret, pris, av hvem, tlf nr til selgeren osv osv. - Bilder av hvert enkelt individ, samt terrariet + + + - Sammenligne to arter mtp voksehastigheten og få opp en graf som utdyper dette. Mulighetene er utrolig mye og har satt meg ned og begynt og brukt dette. Tar selvfølgelig litt tid den første gangen, mtp at alle individene skal legges inn, men flere individer under samme art kan bare kopieres så sparer en del tid der, absolutt verdt tiden menere jeg. Programmet er lagt ut som en v1.2 men denne klarer jeg ikke og finne, derimot v.1.0 ligger her: Anbefaler alle og gi det et forsøk http://download.freewarefiles.com/fi...ecordSetup.msi
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Er mulig bare jeg som er totalt dust, eller så har nedlastinga gått galt.
Men alt er grått, og stengt, hvordan får jeg lagt inn dyra og deres data? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Liten forklaring:
Til venstre er det en stor grønn + under denne står det: Amphibians Invertebrate Reptile Trykk på det du ønsker og legge inn da kommer det opp et nytt vindu, feks trykker du på Invertebrate så kommer det et nytt vindu med: Archnids Cockroach ++ Under disse igjen er det div arter, velg den arten du vil legge til og trykk Next, Da legge inn div data. En ting er verdt og nevne, mann kan ikke legge inn et hamskifte som har skedd for feks 2 mnd siden, mann må høyre klikke på individet og trykke velge "marked as molted" ta legger den inne en liten notat med datoen, og etter det høyrekliker du igjen Velger Size og Add New Size, der legger du inn den nye størelsen etter hamskifte og trykker på Apply Changes knappen oppe til høyre, da oppdatere også størelsen seg. Ta dere en time eller to til og sette dere inn i programmet, ikke alt er like selvforklarende, men verdt alt strevet til syvende og sist.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Dette ble tatt opp der jeg fikk det fra, per dags dato ikke noe lignende som finnes til Mac så vidt jeg vet.
Skal dog høre med han som har lagd det om han ikke også kan tenke seg og lage til OSX, men da må vell kodene endres helt vis jeg ikke tar feil.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Liten kontra på mld om at man ikke kan legge inn Molts som intraff for feks 2 mnd siden, lekte meg litt med programet og det viser seg at det tar datoen fra Windows, dvs at vis dere endrer datoen i windows til den datoen molten skjedde og så legger inn Molt og størelse så vil det vises som den datoen.
Noe tungvindt men jeg har gjort det på alle artene jeg har her i huset, tok noen timer, men synes det er artig og ha detaljert data om alle artene og molt. Lite irritasjonsmoment for meg er at en feil i kodene har gjort det slik at mann ikke kan skrive størelse med komma , feks 2.3, kunn hele tall. Står egentlig Inches bak størelsen også, men jeg gir F i dette og skriver str i Cm da blir det ikke så feil mtp komma, skulle det vært hele inches så blir det plutselig hopp på 2.54 cm hele tiden.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
ah det var bare jeg som var komplett idiot, Next syntes ikke fordi bilderuten var for lite.
er meget flau nå. Jeg hadde "the tarantula keepers records" som er et annet slikt program. Tror de klikka litt mot hverandre. Var ikke mulig å ha begge programmene oppe samtidig. Så jeg skrev ut "full report" slettet programmet og vil overføre datane til dette nye mer funky programmet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Samme personen som har utviklet de to programmene, men dette har tatt over for Tarantula Keepers Record fordi dette er langt mere avansert og mye flere muligheter.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Veldig spennende program, har lagt inn litt nå, men finner ikke noe sted man kan legge inn vekt? Er det jeg som bare har oversett det, eller er det ingen plass man kan legge inn vekt?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||