|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2004
Sted: trondheim
|
har en en maisorm som ikke vil spise . er vel ca 4 mnd gammel. den fikk mat for 5 uker siden,  da spiste den. d var en pinkis, som sikkert var noen dager gammel(kanskje den var litt for stor for det lille nurket). n har jeg pr¯vd  stikke pinkisene i hodet. og ventet 3-4 dager  pr¯vd igjen med bÂde levende  d¯dt. ogs ved  la den vÊre alene med maten i noen timer. er ikke for kaldt inne i terrariet, for er en juvenil til der noen mnd gamlere  den spiser for begge to. den minste som ikke vil spise bruker nesten ikke tunga heller  er ganske slapp.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei Snia!
Ta ut mais ormen din og legg den i en mindre plastboks/is boks/petboks etc. (huske luftehull slik at den får puste) legg pinkiesene sammen med den i boksen og la den være der over natten og sjekk dagen etter om den har spist. Hvis det da ligger noe igjen som ikke har blitt spist, så må det kastes for forråtnelse prossesen setter fort i gang. Det kan være forskjellige ting som virker inn på at den ikke vil spise akkurat nå, du sier at du har rett temperatur i terrariet og at den virker litt slapp. Det kan likevel være at årstiden spiller inn p.ga. dvale etc. Hver slange er forskjellige individer selv om de er av samme art med stort sett de samme innstinkter, med tanke på at den går sammen med en til av samme art som fungerer normalt. Men vi skal jo ikke utelukke at den kan være syk på noen måte. Men prøv først det som jeg nevnte til å begynne med. Når det gjelder hvor lenge de kan klare seg uten mat så er det snakk om opptil flere mnd. Og da snakker jeg av egen erfaring. Jeg hadde selv en mais orm for en del år siden som rømte fra meg og når jeg trodde at alt håp var ute så ble den funnet etter 6-7mnd. og da i god behold tross i at den var preget av omstendighetene uten mat og drikke, den var jo tynn og liten og en smule dehydrert, men den spiste og drakk som en hest, og kom seg fort til hektene igjen.......... Så det er alltid et håp............ Lykke til og skriv til meg om hvordan det går..... :wink: Du kan gjerne maile meg på: varanen69@hotmail.com Mvh Trond alias Varanen69!
|
![]() |
| Emner |
| ikke, juvenil, som, spise, vil |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| vil ikke spise | ramstein | Snoker | 15 | 22-07-2010 13:45 |
| Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? | Malin.. | Pinnedyr | 28 | 28-10-2008 10:13 |
| Vil ikke spise | Tony26 | Snoker | 14 | 15-05-2007 16:44 |
| Vil ikke spise ! | skorpion | Knelere | 23 | 25-12-2006 10:17 |
| jeg får ikke kneleren til å spise | Filip | Knelere | 18 | 23-10-2006 18:30 |