|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Bergen
|
Iblandt når man inkuberer reptilegg er det ikke alltid ting går etter boken, selv om egget har vært befruktet og alt virker ok. så hender det ting går galt.
Dette er sikkert noe groteskt for enkelte, men jeg tenkte og vise innholdet i ett egg som har dødd halvveis i prosessen med og bli en slange. Av en eller annen grunn har noe gått galt for denne krabaten, og eggsekken som den levde av har dødd og blitt steinhard så slangen ikke kunne oppta næringen fra den og døde av sult inni egget sitt. Dette er da en kornsnok, egget ble visuelt dødt etter 40 dager inkubasjon men har nok dødd etter 30, har tidligere vært lyst og alt var ok i 3 uke, det ble åpnet på dag 45 etter og ha blitt gjennomlyst grundig mange ganger for og se att det faktisk ikke var liv inni. Sammenligner en det egget som er dødt med de friske ser en tydelig att noe er galt. lukten av død reptil er og grusom selv om det er såpass smått |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Wiack, Det der så ekkelt ut..
Ser du har 9 egg til, overlevde de ? Utrolig synd det med den døde slangen..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Synd at den ikke klarte seg. Men det er jo litt spennende å se hvordan det ser ut midt i prosessen også, personlig synes jeg den ligner på earthworm jim.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Finnmark
|
Sædcelle, spør du meg
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for at du deler bilder å erfaring med oss Gobblin.
En eller annen gang så opplever man triste ting når man holder på med avl :/ Hadde selv en leo jente som plutselig døde her tidligerer i år Hun hadde blitt STOR å jeg gikk å ventet på at det skulle poppe ut egg. Egg var med i bildet ja,for det hun døde av var egg binding Åpnet henne opp å der var det 2 store egg som hun desverre ikke hadde greid å få ut. Kan vise bilder hvist det er av interesse ???? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Bergen
|
kan gjerne det, slikt alle kan ta lærdom av . og det funnes knapt bilder på nett av slikt. og ivertfall ikke bilder og info på norsk. og det er jo ikke og stikke under en stol att det skjer selv om det ikke er hyggelig.
Sist endret av Gobblin; 29-08-2008 kl 16:24. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Okey,,her er bildene som jeg tok.
![]() Her hadde jeg fjernet eggene (det luktet råttent som bare det) ![]() Så eggene etter jeg tok dem ut.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
å, noe spessielt.. Åpnet du henne selv? Hvordan går det/gikk det med de eggene leosen din hadde leo77?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Jeg blir lei meg når sånn skjer,
|
![]() |
| Emner |
| egg, når |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| dårlig matlyst | pantera | Taranteller | 4 | 11-09-2007 09:33 |
| Klarer seg dårlig i vannet | Kristine88 | Skilpadder | 30 | 06-07-2007 08:37 |
| Dårlig erfaring… | nidhogg | Helse og sykdommer hos reptiler | 12 | 24-06-2007 10:03 |
| Dårlig reklame for hobbyen vår... | skakksiden | Media | 17 | 27-10-2006 12:52 |
| Det ser jammen dårlig ut:-( | cattamilla | Lover og regler | 6 | 13-04-2006 23:02 |