"
Gammel 23-08-2008, 20:47   #1
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
Meldinger: 121
Standard Slangen spiser ikke

Min lille kornsok som jeg har hatt siden forrige fredag har ikke vilt spise de siste dagene.
Han spiste forrige fredag (samme dag jeg fikk den).
Men har prøvd å mate den siden torsdag, og den vil ikke spise. Har prøvd både med pinsett, i kasse og i terra... Hva kan dette være. Jeg har ingen erfaring med reptiler fra før, så gjerne imor diverse tips om mating.

Hva slags rutine har dere på å mate slangen? er spessielt nyskjerrig på å mate han fra boks utenfor terra. Vil helst ha detaljer. Hva slags boks, hvor lenge han skal være oppi der, OSV.

Takker for svar

Hilsen nyskjerrig nybegynner
Sathanas er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 22:51   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

høh.
Slanger skal ikke ha mat oftere enn 7-12 dagers mellomrom? Hvor lenge har du ventet mellom hver (forsøkte) foring?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-08-2008, 22:56   #3
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Prøv å gi slangen mat en gang i uka.
Legg maten i en pose, som du kyter igjen, slika at den blir tett. Legg så posen i varmt vann i noen minutter, slikt at musa blir noe varm, omtrent 30-40 grader. Du kan prøve å fore etter at lyset er slukket. Ta å legg musa forsiktig forran snoken, ikke vift for mye med den. Du kan prøve å dra musa forsiktig forran snuten på snoken.
Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 16:53   #4
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
høh.
Slanger skal ikke ha mat oftere enn 7-12 dagers mellomrom? Hvor lenge har du ventet mellom hver (forsøkte) foring?
Slangen er fortsatt veldig liten, har lest at den kan spise hver 6. dag.
Sathanas er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-08-2008, 17:38   #5
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Jabbe Vis post
Prøv å gi slangen mat en gang i uka.
Legg maten i en pose, som du kyter igjen, slika at den blir tett. Legg så posen i varmt vann i noen minutter, slikt at musa blir noe varm, omtrent 30-40 grader. Du kan prøve å fore etter at lyset er slukket. Ta å legg musa forsiktig forran snoken, ikke vift for mye med den. Du kan prøve å dra musa forsiktig forran snuten på snoken.
Tusen takk for tipset. Skal prøve dette =)
Sathanas er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 10:05   #6
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Standard

Nå har jeg prøvd tipsen fra Jabbe, men den vil fortsatt ikke ha mat kan den være stresset/ syk?
Sathanas er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 11:42   #7
ark
Reptilfreak

ark sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Sør-trønderlag
Meldinger: 275
Standard

Snakk med han/hun som hadde snoken før deg. Hvis den var en jevn og god spiser før du fikk den, ber du og å få vite alt om hvordan de holdt den.

Da mener jeg terramål, mange huler den hadde, temp, fukt, hvor mye den ble håndtert, når på døgnet ble den matet, hva ble den matet med (hvor stort og hvilken farge) hvordan var lyssettingen under mating, i timene før mating, hvordan pinset brukte h*n til å holde musa han fora med..osv

Du vil vite alt, fordi du skal gjenskape dette så godt det lar seg gjøre hjemme hos deg. Hvis den åt hos forige eier under de forhold den hadde der, så lager du samme forhold til den hjemme hos deg. Når den spiser jevn i ditt hus, kan du snike inn litt etter litt hvordan du vil ha ting (med tanke på f.eks terraoppsett)
ark er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 11:54   #8
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Standard

Tusen takk, skal prøve dette!

Takk!
Sathanas er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 21:42   #9
Reptilfreak

Miroxx sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
Meldinger: 2,853
Standard

Hvordan er det du har den da?
varmen, fuktighet ?

Hvordan mater du? når det er mørkt eller lyst? og ikke minst. HVOR stor er maten ?
Svar med sitat
Gammel 08-09-2008, 08:25   #10
Reptilfreak

Sathanas sin avatar

Standard

Den har en steinrøys å gjemme seg i.
gradene er: 26grader på den kalde siden, 34 på den varme og 56% luft fuktighet.

Jeg mater den med pinkies, omtrendt like stor som den tykkeste delen på slangen.
Jeg har prøvd å mate mens det er mørkt og mens det er lyst. Jeg har prøvt å legge maten forsiktig forann snuten, og jeg har lagt den på en stein i terra. Jeg har varmet maten til ca 40 grader.

den har gått 3 uker uten mat.

Jeg ser også at den begynnet å bli litt blek i fargene, og at litt av hammet begynner å prelle av.
(den er ikke lys i øynene)
Sathanas er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
elaphe guttata guttata, kornsnok, mais orm, slangen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
tarantell spiser ikke duefjes Taranteller 3 23-06-2007 10:08
Spiser ikke.. Sharp Terrarier 9 20-03-2007 22:30
rosean min spiser ikke Øgla Taranteller 9 17-03-2007 15:02
Skorpionen vår spiser ikke. Stani Skorpioner 4 26-01-2007 05:40
spiser ikke eller drikker ikke... badmann Skorpioner 2 30-12-2005 18:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:16.