|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hei
![]() Tenkte å dele denne episoden med dere, og bevise for de som ikke tror det, at slanger kan klatre rett opp en vegg. Den ene pæra i varmelampa inne hos melkesnoken hadde røket, så jeg slo av lampa og ventet til den ble kald. Så tok jeg av nettingen og gikk for å finne ny pære. Da jeg kom tilbake bare noen minutter etterpå, fant jeg Stanly slik: ![]() ![]() ![]() Noen sekunder etter det mitderste bildet slynget han seg rundt lampa, men datt ned før jeg rakk å ta bilde av det. Bare en liten tankevekker. Slanger kommer seg meget lett til en varmelampe som henger midt i taket ![]() Jeg er jammen glad jeg har netting.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Fredrikstad
Alder: 24
|
utrolig kult, ser ut som han bruker listen i panelet til og klemme en slags bremsekloss i sporene. jeg også våknet opp med slangen slynget rundt varme lampen som var av og gitteret var av. brått opp dit er det 70 cm fri luft
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Derfor er regelen, slanger kommer seg til OVERALT. Uansett hvor høyt opp eller trangt. Det skal tettes eller dekkes til
Stilige bilder forøvrig, det er enda stiligere å se de klatre rett opp trær.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
He he he. man kan terpe til man blir blå i ansiktet, eller til bilde er tatt, snoken stikki, eller slangen brent.
Mere bilder takk.... Fine slangen ja!
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
|
Ja, han er vakker
![]() Har desverre ikke flere bilder av denne episoden, jeg ble sittende å observere denne fascinerende hendelsen, og fikk nesten ikke gjort noe som helst
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Adriano?
Vonar du les denne tråden? Og at du revurderar den sjølvsikre stilen frå denne tråden: her ? @Jabbe. Stilig capture! Imponerandes klatrestil som unge mr. Stanley her syner fram! Eg er mållaus!
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. Sist endret av Myrabas; 20-06-2008 kl 18:40. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Dere ser at snoken bruker ledningen og "sprekken" i veggen til å komme seg oppover, sant? Det er ingen av delene der... Det var overraskende, ja... Men jeg tror ikke en stor tigerpyton på 20 kilo+- med tilsvarende ledninger og "sprekker" i veggen, hadde greid det samme. Snoken er jo itilleg tynn og smidig...
Fine bilder og kjempe fin snok, Jabbe
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
Sett deg ned å les om slangenes anatomi, og skaff deg mer erfaring før du uttaler deg om noe du ikke har snøring på
"I love my snakes!" -Steve Irwin- The Crocodile Hunter Sist endret av Jabbe; 21-06-2008 kl 20:09. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
|
Det er jo forsåvidt bare å google det, så finner man fort bevis på at slanger fint kan klatre rett opp, uten noe å "støtte" seg til!
|
![]() |
| Emner |
| hjørner, klatrer, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slanger og lyd? | slizy | Snoker | 15 | 18-05-2010 17:47 |
| Keiserskorpion som klatrer på glass? | leif gunnar | Skorpioner | 4 | 29-09-2008 15:15 |
| "Egg slanger" | john | Helse og sykdommer hos reptiler | 15 | 25-10-2006 18:08 |
| slanger | _riva_ | Lover og regler | 1 | 17-03-2004 16:24 |