|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2004
Sted: trondheim
|
heihei
skal kj¯pe meg kornsnok, har ikke hatt slange f¯r og etter ett Ârs tid med unders¯kelser har jeg kommet fram til at den passet meg best blir to juveniler. har ett terrari som har stÂtt klart en stund, men lurer p om kankje en petbox er bedre for dem til  begynne med. de er ca 30cm (snokene alts ) terrariet er 60H 75L 40B. og isÂfall ha dem hver for seg. mvh snia 8) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Member
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Bergen
|
De er flink til  komme seg ut,, ler
S pass godt p at alt er tett, store pet box er bra til  begynne med,, regner med at de fÂr vÊre ute litt og.. Dette er en slange du kan f i utrolig mange farge varianter s her finnes det noe for en hver smak. Korn snoken er en constriktor det vil si at den kveler bytte sitt, den kan bli ca 150cm lang. Husk at nÂr den skal skifte skinn trenger den en stor bolle med vann som den kan ligge i, og ¯ynene vil bli bl aktige Ca. 1 uke f¯r den skifter skinn. lykke til ![]()
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Østfold
|
Hei Snia!
Mais orm/Korn snok er et utmerket valg.... Det er ikke noe problem med å ha de i terrariet med en gang, bare husk på og ha en varmematte som dekker litt mindre en halvparten av terrarie bunnen ca. 1/3 del. slik at de selv kan velge om de vil være i den varme eller på den kjøligere siden. Varmen fra varmematten er viktig for nedbryting av maten som ligger i tarmene dens. Hvis slanger har det for kaldt så kan maten råttne i magen dens og det fører til døden. Men dette er aldri noe problem hvis man sørger for å ha det godt for dyrene. Det er heller ikke noe problem med å ha de to i sammen, de kan godt være sammen i hele levetiden dems. Men slanger man skal være forsiktig med å ha i sammen med både andre slanger og artsfrender er "melke snoker" og "konge snoker" for de spiser også slanger i tillegg til gnagere. Og som Sid sa, husk på at mais ormene er rene utbryter kongene, de tar seg ut av hver mindste lille sprekk....og det er da så og si umulig å finne de igjen, det er noe enhver som har hatt mais ormer har fått erfart. Så sørg for at de har det tett og lukket til enhver tid, så lenge du ikke har de ute og holder på med de............ :wink: Er det noe mer du har på hjerte og lurer på så er det bare å sende en mail.........så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan.........*s* Mvh Trond alias Varanen69! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2004
Sted: trondheim
|
tusen takk for svarene hei trond hehe benyttet sjangsen jeg |