"
Gammel 24-02-2008, 17:20   #1
Reptilfreak

kirstey sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Østfold og sånn...
Meldinger: 39
Standard Reise fra slangen..

Hva gjør jeg når jeg f.eks skal på ferie i et par uker? Kan kornsnoken min klare seg uten tilsyn? Hvilke tiltak må isåfall til? Blir happy for svar
kirstey er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 17:23   #2
Reptilfreak

unearth sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 258
Standard

Da har du muligheten til å omplasere snoken da, eller få noen til å ta vare på den. venner eller noe

-Anders

unearth er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 17:23   #3
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Du kan reise på ferie, men det beste hadde vært om noen kunne gitt den vann og helst mat også.. Mens du er på den ferien..
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 17:32   #4
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Uff... det der er det verste jeg gjør. Når man er på ferie over en lang periode og har en slange hjemme uten tilsyn.. Det er ganske bekymringsfult.
Man tenker på om det er for varmt eller for kalt, og om den har vann osv. Jeg var på ferie en uke, og jeg tenkte på det nesten hele tiden. Blir litt slitsomt i lengden (selv om jeg hadde noen til å sjekke om den hadde vann osv)

Det beste hadde vært om du hadde fått noen til å holde den med oppsyn mens du er borte.

Sist endret av Jabbe; 24-02-2008 kl 17:36.
Jabbe er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 17:41   #5
Reptilfreak

kirstey sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Østfold og sånn...
Meldinger: 39
Thumbs up

Takknemlig for svar Og for at de kom så hurtig Kommer nok ikke til å reise fra den i lengre tid uten tilsyn nei.. Blir jo bekymret bare jeg er borte en dag. hehe..
kirstey er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 19:26   #6
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Er ikke en slange ekspert, men jeg kan ikke tenke meg at to uker vekk fra en slange kan være et problem vel? Kan jo kanskje gi han et godt måltid før du reiser. En slange klarer seg fint uten mat og drikke i to uker..

Det du trenger er tidsbrytere til lys og varme, så er det bare å reise tror jeg da..
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 19:37   #7
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post
Er ikke en slange ekspert, men jeg kan ikke tenke meg at to uker vekk fra en slange kan være et problem vel? Kan jo kanskje gi han et godt måltid før du reiser. En slange klarer seg fint uten mat og drikke i to uker..

Det du trenger er tidsbrytere til lys og varme, så er det bare å reise tror jeg da..
Det var akuratt det jeg tenkte når jeg reiste bort en uke. Men det var noen forferdelige temperatursvingninger på den tiden at det var helt urå. Etter et par dager borte fikk jeg beskjed fra han som passet snoken om at gradene var på 31 grader inni terra. På den kalde siden, en time etter at varmepæra hadde slått seg på Det hadde vært mildere den natten og solen sto på og steikte for fult, pluss at ovnen sto på (innstilt på tidsbryter/timer).....

Et par dager seinere fikk jeg beskjed om at gradene var nedi 21 grader. Da hadde det vært frost ute...

Men snoken skal klare seg et par uker, men vil ikke anbefale deg å reise fra den uten tilsyn

Sist endret av Jabbe; 24-02-2008 kl 19:42.
Jabbe er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 21:39   #8
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Gibbs Vis post

nei du er ydeligvis ingen slange ekspert (ikke frekt ment gibbs).
uten tilsyn i 2 uker ville mine viridiser, som krever rimelig høy fuktighet, vært ganske dehydrert.
slanger i likhet med andre reptiler bør få rent vann daglig også. jeg har alltid "barnevakt" til mine kryp når jeg drar på ferie.
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 22:19   #9
Senior Member

Gibbs sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
Meldinger: 2,647
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptilfrelst Vis post
nei du er ydeligvis ingen slange ekspert (ikke frekt ment gibbs).
uten tilsyn i 2 uker ville mine viridiser, som krever rimelig høy fuktighet, vært ganske dehydrert.
slanger i likhet med andre reptiler bør få rent vann daglig også. jeg har alltid "barnevakt" til mine kryp når jeg drar på ferie.

Greit nok det..bare gi meg en på kjeften du tåler det jeg, men han snakker om en kornsnok og dem krever vel ikke denne typen fuktighet vel? Hvis dem ikke gjør det, så klarer den seg vel fint uten mat og vann i to uker?
Gibbs er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 22:22   #10
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard

de klarer seg nok, det gjør nok skjeggisene dine også. men det vil ikke si det samme som at det er bra for dyrets del. er da ingen grunn til å utsette dyret for slikt hvis man kan unngå det ved å få noet til å gi den vann og dusje den litt? mat klarer den seg fint uten i 2 uker.
Svar med sitat
Svar

Emner
fra, reise, slangen

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Expo-Syd-Kristianstad- Din reise! bendick2112 Messer og utstillinger 32 02-09-2008 13:54
Bade slangen?? kirstey Helse og sykdommer hos reptiler 8 29-02-2008 13:15
Hjelp til slangen! stinelur Fôrdyr 3 06-12-2007 19:59
Hva driver slangen min på med? neED2k Helse og sykdommer hos reptiler 1 27-10-2007 03:12
Reise bort fra taranteller tovang Taranteller 9 22-12-2005 13:54

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:11.