|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Har 2 melkesnoker jeg kjøpte i sverige men den ene spiser ikke. den andre spiser 2 ganger i uka. men den andre har ikke spist på 2 uker. kanskje mer. de sa de hadde spist alle sammen. men ho vil ikke spise her. mater de med pinkiser. har lest på internett at de kan gå et par måneder uten mat. stemmer dette ? når de er så små? vil ikke at det skal skje noe med de. temperatur og alt stemmer i terra. håper på noen raske svar. mvh Ray Morgan
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
jeg ville prøvd og vente 1 uke til så prøvd, og vil den fortsatt ikke spise venter du 1 uke til. tror nok den vil spise innen 2-3 uker.
det er også viktig at du har riktig temp. og fuktighet, da dette kan innvirke på matlysten til dyret.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Jeg har melkesnok, og det hender at den ikke vil ha mat. Det gikk en gang 6 uker før den spiste. De har en tendens til å bli redde for maten. Prøv å for etter at lyset har slokt. Pass på at pinkisen er ordentlig tint og holder en temp på ca.35-40 grader. For å få opp tempen på pinkisen, legger du den i en pose som du legger i varmt vann. Prøv gjerne å rist litt med pinkisen fra en pinsett. Men ikke rist for fort, og ikke for mye innpå snoken, da kan den som nevt bli redd.
Den vil nok spise skal du se. Gjør som løven sier, vent en uke mellom hver gang du prøver.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
takk for svar for vente til i natt og prøve 1 gang til. og så vente 1 uke til. hvor lenge kan de klare seg uten mat?
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hjelp, melkesnok |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder