|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Stavanger
|
Jeg tenkte å skaffe meg slange så snart jeg flytter ut hjemmefra og inn til egen leilighet (flytter nå til høsten).
Jeg har ikke noe erfaring med slanger annet enn at jeg har holdt en, og leser en del om dem for tiden for å få mest mulig informasjon. Er det noen spesielle slanger som egner seg bedre enn andre for nybegynnere som meg? Med tanke på at den skal være i en leilighet så har jeg nok ikke plass til en helt enormt svær slange heller. På forhånd takk. Kristine |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
jeg ville absolutt gått for en maisorm, no jeg har selv, eller en kongepyton, no som fatter har, så jeg har vært borti begge.
ingen av de blir ikke altfor store, har et fint temperament og er veldig tolerante!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Alder: 26
|
Med tanke på plassen ville jeg gått for maisorm.. Kongepyton har en tendens til å spise-vegre, men en veldig rolig slange som heller ikke blir så stor..
Kongeboa er også fin begynner slange, men blir ganske stor og trenger derfor ett betydelig større terrarium.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Danmark
|
Hei!
Les denne tråden omhandlende begynnerslanger: http://www.reptilfreaks.no/index.php...iewtopic&t=821 Lykke til!
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Alder: 26
|
Glemte faktisk at jeg hadde den tråden
Katrine; Du kan også kikke litt på www.repti.net og www.reptilweb.no , der står det veldig mye ang det du lurer på.. Reptilweb har også en del interesant artikler skrevet av obeligz :wink: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
Sted: Stavanger
|
Takk! en kamerat av meg har meldt seg frivillig til å lage terrarium for meg og skulle høre med noen han kjenner som har slanger til salgs, om hvilke arter han har, så jeg gleder meg allerede
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: troms
|
Hei, når du sier du ikke skal ha en stor slange, hva legger du i det? Hvor lang skal den minimum være og hvor lang kan den være?
Gå inne her. En nydelig side... der har du flere slanger dem anbefaler http://www.star-reptiles.dk/forum/to...?TOPIC_ID=1857 |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| nybegynner, slange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nybegynner :) | Jerry* | Taranteller | 32 | 09-06-2008 13:33 |
| nybegynner...... | varg800 | Skilpadder | 8 | 26-05-2008 19:46 |
| Morelia Bredli - en nybegynner slange? | Viridovipera | Snoker | 9 | 21-10-2007 18:56 |
| Øgle for nybegynner ? | skorpion | Gekkoer | 20 | 15-11-2006 14:58 |
| Nybegynner | Kongo | Øgler | 3 | 07-06-2004 23:14 |