|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
|
Hei.
Min vakre Cal King flyttet til meg da den var et halvt år gammel og bodde hos meg i et par år da. I begynnelsen var den litt gretten, men tålmodighet og daglig håndtering gjorde den til en hyggelig koseslange på kort tid. Imidlertid har den bodd noen år i fosterhjem hos noen venner (fordi jeg har vært mye på reise) som etter hvert skaffet seg noen egne reptiler. Da det kom andre slanger i huset byttet snoken min plutselig gemytt og ble ganske aggressiv og bitete. Jeg tror det er litt på grunn av lukt fra andre reptiler og litt at den ble håndtert mindre. Og jo mer den bet jo mindre ville folk håndtere den. Nå har det vakre dyret flytta hjem til meg igjen, og den biter fortsatt nesten hver gang jeg tar den ut. Tror dere daglig håndtering kan gjøre den til et enklere dyr igjen? Jeg følger altså alle råd, den har aldri fått mat i buret, aldri fått levende mat, den blir ikke tatt ut når den er nyforet eller skal skifte ham. Er det håp om at den kan gi seg? Texeline |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
den kommer nok til å roe seg mer etterhvert som du får håndtert det mer regelmessig.
bare ikke bry deg om at den biter og ikke trekk deg unna så går det nok bra skal du se.
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk. Jeg vet jo at jeg ikke må trekke meg unna. Men jeg merker at jeg er mer usikker enn før. Fordi den biter hele tida og fordi det er lenge siden sist den bodde hos meg. Han er blitt så stor, rundt 1,30m lang. Det var lettere da han var en søt liten halvmeter, gitt.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Tips jeg har fått fra en dyktig reptil eier med lang erfaring er å håndtere den ofte til det roer seg, og da håndtere den med faste mellomrom. Hvis det blir for ille, skal det fungere å legge et lite tørkle/håndle e.l over hodet dens, til du får løftet den opp. Når den først er oppe, er sjansen mindre for at du biter deg, men kan være greit å holde den i en hånd og vekk fra ansiktet om det er litt sinna.
Mvh Robin
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
Takk. Jeg tar imot alle tips. Selv om den faktisk gjerne biter plutselig mens man holder den og den virker rolig.
Sist endret av Texbrus; 08-02-2008 kl 14:35. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Særs flott snok, og et litt utradisjonelt terrarium.
Vakkert!
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. Sist endret av Myrabas; 08-02-2008 kl 14:37. Begrunnelse: Skulle fikse bildet til Texbrus, men han fiksa det selv... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
ikke ta tak i den når du løfter den opp. for da føler den seg stressa og blir irritert og redd for at noen skal ta den. da er det fort gjort at den biter.
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Hehe. Ja, terrariet er designet av en god venn av meg som passa på snoken en periode. Jeg beholdt det, for jeg syns det ble så fint. Takk for tips og råd, dere. Men jeg gjør virkelig ikke noen av de tingene som man ikke skal gjøre. Jeg antar at tålmodighet er det eneste som gjelder. Jeg skal melde fra om utviklingen.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bitesnoken |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|