|
|
#1 |
|
Senior Member
|
Hei!
Jeg har ett lite spørsmål (igjen!) Kornsnoken min (Animalistisk Bloodred) har litt "rare" øyne?!!?!! Han har selvfølgelig røde "pupiller", men innerst i øyekroken er det sort. (Resten av øyet er lyserødt/brunt!) Er dette vanlig? Har konferert med andre, som sa de aldri hadde sett det før. (I allefall ikke lagt merke til det!) (Ja, jeg vet jeg er overnervøs og hele pakka, men jeg vil så innmari gjerne at han bare skal være frisk og rask, & ha det bare kjempe bra!) Forøvrig har han ikke spist på 6 uker, fordi han er teit, vil jeg tro. Han er kjempe aktiv, sterk, og ikke tynn i det hele tatt. Så jeg har (helt sikkert) ikke noe å frykte. (Bortsett fra mitt overhysteri selvfølgelig!!) ![]() ![]() ![]() ![]()
Live long and prosper! Sist endret av DevilDoll; 03-01-2008 kl 21:09. Begrunnelse: Lagt til flere bilder. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
sitter og titter i litt bøker og de bildene der avslører et mørkere parti der din har en mørk flekk, men "din" flekk er mørkere. så kan tyde på at dette er vanlig. får høre hva andre sier her.
|
|
|
#4 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det har vært et slikt mørkt felt/stripe i fremre kant av pupillen på alle mine kornsnoker som har lyse øyne. Det var veldig markert på din slange, men jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Ja, så lenge jeg kan huske egentlig...
|
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Pjuh jeg håper ikke det!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Synes bare det så litt merekelig ut.... Er sikkert bare fordi det er så fremtredene på din snok. Hvis andre her har lang erfaring med dette og sier det ikke er noe å bry seg om, er det sikkert slik;P
|
|
|
#8 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Nei, som sagt, jeg håper ikke det! Har nettopp kjøpt 150x60x60 terra til han og, så jeg blir sinna om han blir syk nå! Han burde jo bare være fornøyd! ![]() Men, jeg mener jeg leste i en bok om kornsnoker at et eller annet med øynene og noe sort(??????) kunne bety "Termitter" eller lus eller et eller annet?! Derfor jeg har litt hetta.
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
har sikkert bare noe med pigment å gjøre
jeg har merket det samme på min amelanistic...ikke fult så mye men litt sort.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Du kan jo prøve og bruke drypp på øyet med destillert vann som du får kjøpt på apoteket.
|
![]() |
| Emner |
| elaphe guttata guttata, kornsnok, mais orm |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |