|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
|
Tenkte å slaffe meg en slange av en ellen annen sort
![]() Og hadde noen spørsmål til dere slangefreaks ![]() 1.Hvilken art vill du anbefale meg som førstegangs slange? (den bør ikke bite så jævli )2.Ønsker helst da 2 slanges som kan lage masse slange barn ![]() (altså en slange art det er rimelig enkelt å få frem avkomm av) Takker på forhånd for svar<_
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Konge Python (python Regius) er og en fin slange for nybegynnere, har selv startet med denne typen, og er knall fornøyd.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Begge de to over er veldig fine begynner slanger
![]() Er litt smak og behag, hva for slanger du liker. For meg så er en snok en forvokst meitemark, mens en KP er et fantastisk flott dyr
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Kornsnok er flotte slanger, lette og avle paa, du maa dog bygge deg en klekker, men de er da ikke noe stress for en som onsker aa avle.
Har selv avlet kornsnok og er fornoyd med den type slange. Du kan og skaffe deg boa constriktor, de tar daa ca 4 aar for du kan avle, men dette er slanger som faar levende unger, saa du slipper aa stresse med egg klekker. Jeg synst ikke kp er en bra nybegynner slange , da disse kan vere ser i matveien og de kan ofte vere frustrerende for en nybegynner, dem kan og ha problem med hamskifte og de er ikke altid like gooy, men dog har man de saa trengst saa er de ikke noe prob. Men gaa for kornsnok eller boa c, eneste minus med boa er at de blir store, men de er jo bare kos=) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Trondheim
|
Takk for gode svar!
Som absoludt nybegynner her jeg selvfølgelig flere spm jippi!1. Hva koster det for 1 kornsnok ? Og hva koster det for en boa c?Ogh hva er priser på for`? 2.Hvor stort terra trenger en boa c ?3.Sikker på at de ikke biter eller noe ? awsome animals!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
joda di kan bite. det kan de fleste slanger / geckoer osv osv. Så man kan ikke si med 100% sikkerhet at de ikke vil bite.
når det gjelder snoken biter den ikke hardt (etter hva folk som har blitt bitt sier) Men de biter kun om de er veldig stressa eller vannkjøtet. Behandler du snoken med respekt og på dens premisser så biter den nok ganske sikkert ikke. åssen det er med boa c får andre uttale seg om
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
1.
Priser er jo forskjellige.. Kornsnok koster fra 250 og opp. Boa vil jeg tro ligger paa 600 og opp. Foret ligger paa forskjellige priser, men ambefaler egen prod, da du selv kan fore slange maten med de du vil av godsaker, og de vil igjen gi bedre for. men butikk pris ca 10 kr og opp. 2. Terra til em boa bor vere 200.100.100 altsaa et stort terra, pris etter hva man kjoper, ambefaler aa bygge selv ved saa store terra. Terra til kornsnok ca 125.50.60 passe terra som man faar til ca 2000 og opp kansje billigere og. 3. Man kan aldrig vere sikker paa at en slange ikke biter, men dog er de ikke krise aa bli bitt, har blitt bitt av alle de 3 nevnte rasene slanger som er nevnt i denne traaden, og jeg lever enda. Klart faar man seg en støkk, begynner aa blø litt, kansje lurt aa sjekke at man har stivkrampe sprøyte innabors. Men ellers er de ikke noe fare ved de aa bli bitt av ikke gift slanger. Mvh Twinker |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Tilføyer at jeg bare har blitt bitt under foring, da jeg har vert litt uoppmerksom.=)
Men ikke noe vondt i de hele tatt. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| elaphe guttata guttata, kornsnok, mais orm |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| FAQ for din første slange - Er reptil dyret for deg? Les! | Venom | Boa og pyton | 44 | 12-11-2007 11:40 |
| Min første slange! | KenWee | Snoker | 20 | 02-06-2007 09:02 |
| første klatretur :D | DaffyDuck | Agamer | 8 | 17-04-2007 11:15 |
| Sørgegekko - Min første reptil =) | skorpion | Gekkoer | 41 | 26-02-2007 14:43 |
| Skal kjøpe meg scorpion for første gang... Tips = THX :) | lector | Skorpioner | 29 | 03-05-2006 15:01 |