|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Har nettopp fått meg en Kornsnok. Den er bare noen få uker og er ca 28cm lang og ca 1cm - 1,5cm i diameter.
Men trenger litt hjelp ang mating av slangen. Har fått med noen små musunger, ikke levende. Hvordan bør jeg tilberede og mate slangen? Har prøvd å tine opp musen til ca kroppstemp å gi musen med pinsett, men slangen vil ikke ha musa ser det ut som. Takker for alle svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
prøv og varm opp musen til 30 grader ca. og vill den ikke ta så må du bare prøve igjen, den tar når den blir sulten nok. men hvis det ikke er så lenge siden du fikk den så kan det hende du bør vente noen dager til den har slåt seg til ro. lykke til
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 34
|
det jeg pleier og gjøre da, er og tine den opp med og legge den på lysamaturet på terrariet. når den er tint legger jeg den 1 min ca på olje ovnen jeg har bare for og varme den litt ekstra. så har jeg en pølse klype jeg holder rotta med i hoftene bak. så legger jeg den ned forran slangen og rister litt og drar den bort over "bakken" så PANG ligger den kveilet rundt rotta.
mmmmmmmmm mat. skal fore min nå om ca 2 timer.
|
|
|
#5 |
|
Guest
|
Hvis snoken ikke spiser med en gang, kan du legge snok og mus i en boks over natten. Pleier å fungere greit
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| elaphe guttata guttata, kornsnok, mais orm |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Trenger litt råd og tips om mating mm | wen-l | Skilpadder | 12 | 01-12-2009 20:51 |
| Trenger litt hjelp! | slizy | Reptiler | 11 | 09-09-2008 20:58 |
| Ny her og trenger litt hjelp | Kjazza | Medlemmene | 3 | 21-07-2007 11:29 |
| Trenger litt hjelp! | cobra_kai | Småprat | 8 | 22-08-2006 11:17 |
| Trenger litt hjelp. | Driver | Skilpadder | 5 | 13-01-2006 17:16 |