|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Som dere vet driver jeg å leser meg opp på diverse slanger, så jeg er klar til å velge riktig slange, når den tid kommer. Jeg har lest det meste jeg klarer å finne om Boa C. og Python regius. Har gaflet meg gjennom snoker av forskjellige slag.
Nå er turen kommet til Morelia Bredli. Jeg vurderte i utganspunktet ikke denne slangen engang, fordi jeg trodde den var uhyre vanskelig å holde, vrang og aggresiv. Men nå begynnte jeg å lese litt om den, og den virker jo helt perfekt. Holder seg somregel under 2m, er rolig og snill, spiser uten problemer, har ingen usansynlig høye krav til noe som helst og er ganske robust. Dette er da det inntrykket jeg sitter tilbake med etter å ha surfet i et partre timer på bredli ^^ Har ikke lest noen bøker eller lignende, siden jeg tenkte å høre om dette er en slange man kan satse på, før jeg begynner å bestille en hel masse bøker fra Tyskland ![]() Så hva tror dere? Hvordan er slangen aktivitetsmessig, spising, problemer? Håper jeg ikke sliter dere ut med mitt uendelige antall poster ![]() Noen andre arter av Moreila som ikke blir så fryktelig store eller sure? Hva med Morelia spilota mcdowelli jaguar sib? MVH Jan Philip
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
hvorfor ikke bare en mcdowelli normal sib? har en som er så nydelig og så snill
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei JanPhilip
Jeg tror at royy her fra forumet har hatt denne type slange. Ellers hviss snok er interessant så er jo kornsnok, melkesnok og kongesnok veldig fine snoker. Selv kunne jeg tenkt meg slange, men har alldri blitt no av det. Drømmen er Jungel teppepython / Morelia spilota cheynei ![]() Lykke til hvertfall
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Postet nesten den samme tråden på reptilweb.no, fikk endel gode svar. Tenkte kanskje det ville være interesant for noen å lese dette.
link: reptilweb.no Tror nok det blir en bredli på meg om et halvår. Skal bestille en bok om teppepythoner så vi får se hva litteraturen har å si om saken. Men bredli virker helt fantastisk. MVH Jan Philip.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
bredli er utrolig fine, snille og greie å ha med å gjøre. min spiser bestandig når jeg gir den mat, uten problemer. disse krever ikke så vanvittig mye. les mer om den først og gå for morelia bredli du, det er mitt råd.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Har lest så å si alt jeg kan finne av fornuftig info på nettet. Skal bestille en bok om teppepython i morgen. Så lesing blir det nok av skal jeg tro
Men bredli virker virkelig som en fantastisk slange, skjønner ikke at den ikke er mer utbredt som nybegynner slange, virker helt perfekt som første slange for meg.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
grunnen til at ikke alle velger den er nok at den er noe dyrere enn en del av de vanligste slangene. begynt å bli rimligere de siste årene så nå er de å se fra tid til annen på f.eks repti.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ok, synes bare det virket som en veldig bra slange å ha som den første. Blir nok en bredli på meg ihvertfall. Har ikke vært så forferdelig dyre de jeg har sett, men nå er det bare voksne dyr tilsalgs, som jeg har funnet ihvertfall
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
hvis du skaffer deg en, så vill jeg ta meg en tur å se
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Blir ikke før jeg flytter, dvs om et halvår mest sansynlig. Eller om jeg flytter til Tyskland i April for å starte studier der. Er litt usikker på hvor jeg skal ennå, men ut av norge vil jeg nesten, for å kunne holde reptiler lovlig. Så du må nok reise langt for å se den ^^ Hjemme i Molde kan jeg ikke ha den, mamma jobber i Mattilsynet, som jeg hadde blitt tatt hadde det vært "litt" kjipt for henne på jobben
|
![]() |
| Emner |
| bredli, morelia, nybegynner, slange |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| pris på Morelia viridis? | dragonfly | Boa og pyton | 13 | 03-05-2008 01:02 |
| nybegynner slange? | kristine | Snoker | 6 | 17-04-2006 09:36 |
| Morelia Viridis | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 2 | 30-12-2005 07:21 |
| Morelia Spilota McDowelli | woman | Boa og pyton | 6 | 07-11-2004 22:19 |