|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Snoka litt rundt her nå og har ennå ikke finni noe om kingsnake... lurer på om det er andre her som har denne typen... Har selv en nydelig california kingsnake, og vil gjerne høre andres minger erfaringer osv om denne typen... Jeg personlig syns dette er en fantastisk slange.. er bare såååå glad i han da <3 litt info om dem hadde også vært fint da jeg prøver å finne ut mest mulig
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Jeg har hatt denne arten i min samling i noen år, og anser den som en ukomplisert og grei slange. Den har ingen ekstreme krav og er godt egnet for begynnere. Får den muligheten, vil den gjerne klatre litt og den graver gjerne. Alltid klar for noe å spise også ! Eneste caveat er at den er kannibalistisk.
Er det noe spes du vil vite, så prøv med direkte spørsmål....vi kan jo ikke vite hva du ikke vet... ; ) Her er en grei caresheet : http://www.newenglandreptile.com/CareCalKing.html
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar
det jeg egentlig lurer på er andres erfaringer med denne slangen, og litt om adferd og sånne ting... men mest bare andres erfaringer... Er ihvertfall en smule irriterende at denne typen er kanibalistisk, da jeg har veldig lyst på en til... Han som eide den før meg hadde den i et stort terrarie sammen med flere andre større slanger og det gikk kjempe bra og den trivdes veldig godt sammen med flere. litt derfor jeg har lyst til å ha en til sammen med den, men da må jeg skaffe meg en mye større og det har jeg egentlig ikke plass til... Noen forslag om hva slags slange jeg eventult kunne skaffa meg som er for stor til å bli spist opp av denne kanibalen og som ikke er så utrolig krevende når det kommer til stell og håndtering??? tar imot alt av forslag
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
forskjellige slanger skal egentlig ikke være sammen. noen funcker det bra for noen ikke. står noe om det her http://www.reptilfreaks.no/index.php...ewtopic&t=5313.
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Ærlig talt tviler jeg på at "den trivdes veldig godt sammen med flere". Ã… overleve er ikke det samme som å trives, og en liten snok kan ikke fortelle deg at den er konstant livredd for de andre større slangene den ikke kan unnslippe. For de fleste arter er det helt unaturlig at flere dyr er trengt sammen på et så lite område som et terrarium. De oppsøker hverandre under parringstiden, ellers holder de seg alene (unntak er noen arter som overvintrer under jorda sammen i større antall, som klapperslanger og strømpebåndsnoker, men de går også hver til sitt når dvalen er over). Slanger er ikke 'sosiale' dyr, og blir lett stresset av å ha andre individer tett innpå seg. I naturen vil en slik "tettbefolkning" være uheldig mht. tilgangen på byttedyr. Noen arter KAN leve i par i et terrarium, men heller ikke det er ideelt....for cal-kings går det IKKE, før eller senere går det galt. Og det kan føre til at begge dyrene dør.
Ã… tenke på å holde en annen art i samme terrarium syns jeg er enda verre. Dette av samme grunner som over, samt at forskjellige arter har ulike behov.
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Sitat:
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
rett i mye her (dårlig tenking fra min side) men forrige eier hadde den i et stooort terrarie, aner ikke måla på det men dekka en hel vegg... der lå de flere samlet og var faktisk sosiale. hadde det slik over lang tid og alt gikk glimrende bra... jeg villle selvfølgelig aldri skaffa meg en annen type som har helt andre behov for å ha dem sammen å tenke at dette funker sikkert... hehe... tenkte da på eventult andre raser som har samme behov når det gjelder temperatur, luftfuktighet, "innredning" osv... som bare er stor nok til ikke å bli spist
men hvis dette er helt umulig, så skal jeg ikke kverulere på dette. har kunn ærfaring med han jeg har nå, og regner med at mange her vet mye bedre hva de snakker om enn det jeg gjør... derfor jeg spør bedre å spørre en gang for mye enn for lite etter min mening kjempe takknemlig for alle svar!!
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| california, kingsnake |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder