|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Jeg er interessert i å skaffe meg en huggorm eller stålorm her i norge, og ta til fangenskap, for å ha som en liten "treningssak" før jeg eventuellt får meg noen "skikkelige" slanger.
hvor finner jeg de? var dette en god ide? På forhånd takk for svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
jeg personlig er imot dette. jeg liker ikke å fange dyr i naturen når man har et stort mangfold av fangenskapsfødte snoker som paser perfekt for nybegynnere. f.eks kornsnok. hva mener du med "treningssak" før du får deg noen "skikkelige" slanger??? om de er det er slanger fra norge eller andre land så krever de alikevel ordentlig stell. du bør sette deg godt inn i det og lese godt om den aktuelle art før du foretar deg noe, være norske eller andre nasjonaliteter.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
enig med reptilfrelst der...
dårlig ide med "treningssak" høres det ut som du tenker litt bruk og kast... og du finner fangenskapsfødte slanger som vil være mye greiere å ha med å gjøre enn en viltfanget huggorm. og dessuten er ikke stålorm noen slange... så les litt mer og skaff deg en maisorm el noe etterhvert...
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Sitat:
som jeg trode det før, men fant ut at det var en firfisle
|
|
|
|
#5 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Sitat:
Ok, ble litt OT dette da men...
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
De norske slangene er vel ikke akkurat de letteste slangene å ha i fangenskap heller. dessuten er huggormen giftig og giftslanger skal anses som dødelige uansett om de har en "mild" gift. Vildtfangede dyr er også generelt MYE vannskeligere å ha med å gjøre enn fangenskaps fødte.
Dyr jeg kan anbefale deg er. Kornsnok, Ballpyton, Boa Constrictor, Melkesnok og hvis du er klar for å legge enda litt mer engasjement i dette så kan teppepyton og jungel teppepyton også være flotte dyr å begynne med. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
ja for er det ikke sån at de dør fortere ? vis du tar et dyr i fra naturen så er er det ikke siker du gjir den det stelet den er vant i å få i naturen, så dør den jo? hørt det om såne gecoer som kommer med sirisser å melormer å bananner osv at de dør for folk gjir dem ikke det stelet dem er vat å få i naturen.
|
|
|
#8 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
De geckoene tror jeg sniker seg med sirisser som selges fra Imazo. Tror dette skyldes at de har dyr som har rømt og forvillet seg inn i sirissene deres i jakten på mat.
Mvh Robin
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
|
Jeg forstår, dummt av meg:S Men det var ikke "sånn" jeg mente det, hadde tenkt å ta godt vare på den selvfølgelig
Men det var kanskje litt dårlig formulert:SJeg tenkte en litt stilig morph(bloodred(?)) av en kornsnok hadde vært tøft, føler det hadde vært litt kjipere å "misse" en sånn, men selvfølgelig hadde jeg lest og litt sånt før jeg eventuelt fikk tak i en Huggorm.. Bare lurte på om dette var en god ide, hvilket det tydeligvis ikke var, og det forstår jeg
|
|
|
#10 | |||
|
Reptilfreak
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Sitat:
![]() søk på google, norsk firfilse så kommer det navnet opp
|
|
![]() |
| Emner |
| fangenskap, norske, slanger |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Norske slanger | alma | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 02-05-2007 13:04 |
| Lov å ha ekorn i fangenskap i Norge? | Leopard_G | Lover og regler | 19 | 04-02-2007 22:47 |
| Norske vill slanger | Snoker | 31 | 19-10-2006 09:56 | |
| dødsfall som følge av giftslange i fangenskap i Norge? | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 22-10-2005 14:23 |
| frihet --> fangenskap | straymond | Generelt om reptiler | 25 | 05-07-2005 12:40 |