![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2005
Sted: grimstad. studerer i tønsberg for øyeblikket
Alder: 29
|
har ei to år gammel konge snok.. syntes den har fått så grå øyne .. var helt sorte forrige uke . å på lørdag bare snuste den på musen sin? noen som kan hjelpe meg med hva som kan være galt?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
|
kan hende den skal skifte ham?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
hmm.. spiser den ikke da altså? var rundt halsen min å jobbet``maserte halsen min i nesten en time for et par dager siden .. var koselig det men blir øynene grå når hun skal skifte ham? og mister appetitten ? kjedelig det da. hvor mange ganger om året gjør de det?? har faktisk vært inne på tanken men er ganske fersk når det kommer til slanger. eventuellt hvor mange dager bruker den på det?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
jeg er ingen ekspert, men har lest litt om snoker, siden jeg har lyst på selv, de blir litt grå i øynene før et hamskifte, å som reptiler flest mister de apetitten rett før et hamskifte, hvis det er det da, noen jeg helst vil tro, hvis du har hatt riktig temp osv....
Men gå inn på repti.net å spør de der, de har peiling
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
den er i hamm skrifte nesten helt garantert.
|
|
|
#6 | |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Det høres ut som et standard hamskifte. Den kommer nok til å skifte ham 4-5 ganger i året, og rundt hamskiftet spiser den ikke i en periode på 1-2 uker. Øynene blir grålige en ukes tid før hamskiftet, men klarner opp igjen 1-2 dager før den faktisk skifter ham. Det er gjerne lurt å gi den tilgang på en fuktboks i forbindelse med denne prosessen.
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
kjempe .. satser høyt på at det er det da.. hadde vert forferdelig å miste ei så hyggelig frøken . fukt boks? fuktig mose i en boks ? eller noe annet?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Jepp
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
ikke vondt ment det med repti.net, men det er liksom ikke så mye snakk om reptiler her syns jeg, på repti er det kun snakk om det
Selvfølgelig tror jeg det er mange med utrolig gode kunnskaper her Men alt skyldes jo litt "mongo loverket" norge har
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Sitat:
Sitat:
|
||
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bleke, den, ikke, konge, min, mus, sin, snok, ville, øyer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Foring av konge snok? | jarand | Taranteller | 5 | 27-01-2009 17:11 |
| Korn Snok/Melk Snok spørsmål | Arfus | Snoker | 3 | 02-09-2007 09:19 |
| konge snok | stine90 | Snoker | 9 | 18-03-2007 15:06 |
| Markedsundersøkelse, hvilke biller ville dere kjøpt? | Frost | Småprat | 15 | 27-02-2007 15:06 |
| vet dere hvilken øyer det ikke fins slanger? | gabonviper | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 21-04-2005 12:02 |