"
Gammel 11-08-2007, 05:09   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 71
Standard Kornsnok som ikke vil spise

Kjøpte meg en liten søt kornsnok for litt over 3 uker siden. Har prøvd å fore den 3-4 ganger, men hun vil ikke spise.. maten er ikke for stor, da hun spiste like stort før jeg kjøpte den.
Og hadde en større kornsnok før denne, og den trivdes veldig godt i terrariet sitt.. (samme som det jeg har til den ny).
Den fikk mat 1 gang i uken før, nå har det gått over 3 uten.

Hva kan være årsaken til dette?! Er meget bekymret.. vil jo at krabaten skal ha det best mulig..
Kan hun være syk, stakkar?!

Takker for alle svar

Edit: endret emnets tittel til noe mer beskrivende... (DanFekar)
quagmaier er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 07:57   #2
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
Meldinger: 814
Standard Bekymret "far"..

mange slanger opplever et terrarie bytte som veldig stressende. Prøv å la den helt være en uke uten å håndtere den, slik at den får fred i terra sitt uten at noen vil håndtere den. En slange kan gå ekstremt lenge uten å spise, så tre uker er ikke farlig. Vi hadde en snok som var borte i 5 uker, en liten juvenil, og den var bare bittelitt mager når vi fant den igjen. Gi den ro, og ikke stress amtngen. Som ei jeg kjenner sa, "jeg serverer bare maten, om du spiser den eller ikke, er ditt problem"...
hvis det ikke er bedre om en uke eller til så kan det kanskje være greit å sjekke den, siden kornsnoker ikke er de som er mest kresne i matveien.
Chibi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 10:08   #3
Reptilfreak

Standard Re: Bekymret "far"..

Takk for svar

Skal på hytta en ukes tid nå, så da får den den roen den kanskje trenger.. håper at dette hjelper! Krysser fingra for det

Blir bare så "lei meg" da vet du, tenker at den ikke trives og at jeg har gjort no galt vøtt
quagmaier er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 10:47   #4
Junior Member

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Hønefoss
Meldinger: 1

Heisan
Jeg har da en kornsnok som jeg da har kjøpt for litt over en måned siden og de to første ukene lot jeg den være helt i ro ,
men da jeg serverte den mat gikk det ned på høykant og etter det har den blitt mere aktiv .
Men så kom det store men da att den greide og ta seg ut på egen hånd da , så enden på visa var att jeg endevente alle kriker og kroker men nei .
Så etter 30 timer fant den veien hjem i tertarriet selv ( kansje ikke så rart da , for der hadde jeg lagt ut mat ) og jeg såå glad for det da .
balder er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 13:59   #5
Reptilfreak

gabonviper sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
Meldinger: 673

kanskje det hjelper å varme opp pinkisen litt mer.
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 14:14   #6
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
Meldinger: 814

har lest at du ikke skal tøske pinkisen, når du tiner den i varmt vann. Vi timer våres i glovarmt vann, og har alldri hatt problemer med snokene. Vet ikke hvorfor de skal være våte når du serverer de, men de skulle visst være det...
Chibi er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 14:32   #7
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)

Sitat:
Opprinnelig postet av Chibi
har lest at du ikke skal tøske pinkisen, når du tiner den i varmt vann. Vi timer våres i glovarmt vann, og har alldri hatt problemer med snokene. Vet ikke hvorfor de skal være våte når du serverer de, men de skulle visst være det...
Sikkert for at lukta fra musa ikke skal bli byttet ut med den fra papir/håndkle
Svar med sitat
Gammel 11-08-2007, 14:41   #8
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

stemmer det med lukt. bruk lang pinsett og lek litt vift litt med den forran snoken. fungerer ikke dette så setter du snoken i en liten boks (isboks f.eks) uten noe innhold.. kun snoken og 1 pinkis. legg den inn i boksen på kvelden og la den stå der over natta, uten forstyrrelser. da skal du se at det ligger en mett og fornøyd snok i boksen dagen etter.
Svar med sitat
Gammel 19-08-2007, 15:52   #9
Reptilfreak

Fader, hun spiser ikke ennå.. er ikke engang det minst nysgerrig på musa, selv da jeg "leker" med maten!! Jeg er helt desperat!! Hva kan jeg prøve nå da?
quagmaier er offline  
Svar med sitat
Gammel 19-08-2007, 16:07   #10
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

prøvde du det andre tipset jeg ga deg da?? ang sette den i en liten boks med mat over natta?? boksen bør være rimelig trang og mørk.
Svar med sitat
Svar

Emner
elaphe guttata guttata, kornsnok, mais orm

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
vil ikke spise ramstein Snoker 15 22-07-2010 13:45
Hva kan Pinnedyr spise og ikke spise? Malin.. Pinnedyr 28 28-10-2008 10:13
Vil ikke spise Tony26 Snoker 14 15-05-2007 16:44
Vil ikke spise ! skorpion Knelere 23 25-12-2006 10:17
jeg får ikke kneleren til å spise Filip Knelere 18 23-10-2006 18:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 13:00.