|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Heihei, har litt spørsmål igjen jeg!:
1: Noen som vet om det er noen i drøbak, eller i nærheten som avler mus, som jeg kan fore kornsnokene med? 2: Hvis jeg skal lakke en rot, trenger jeg en giftri lakk.. Bør jeg lakke roten? Blir den ikke veldig glatt? Noen erfaringer? 3: Hvor mange timer om dagen bør lyset stå på? 4: Er det noen planter som tåler kornsnoker? LEVENDE? 5: Er det noe annet en kan bruke som bunnsubstrat, bortsett fra reptilbark, kunsgress, og dekkbark? Hva har de ute i naturen? 6: Hva er mest sjelden og dyr av Ghost, og lavender zig zag morp? 7: MÃ… man dvale dem? 8: Hvor ofte skal de mtes som små, er det noen "tommelreler" på det? Hvor ofte de skal mates ettr str? 9: Hvis jeg skal få egg, er det best med to jenter og en gutt eller motsatt? 10: Hvis jeg skulle få egg, hva er klekkingstempen, fukten og sånt da? Hvor lang tid? Hvem blir eldst, størst, og tyngst, spiser mest, krever mest av kornsnok, kongesnok, og rottesnok? Takker for svar! (jeg spør litt mye) MVH: Olliw
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
1: Noen som vet om det er noen i drøbak, eller i nærheten som avler mus, som jeg kan fore kornsnokene med?
Det finnes helt sikkert en dyrebutikk i drøbakk som selg er frosne mus. 2: Hvis jeg skal lakke en rot, trenger jeg en giftri lakk.. Bør jeg lakke roten? Blir den ikke veldig glatt? Noen erfaringer? Hvilken hensikt ville det gi å lakke roten? La heller være du. 3: Hvor mange timer om dagen bør lyset stå på? 14dag\10natt sommer og 12dag\12natt vinter er en grei sak, du kan godt la de ha en av de hele tiden, men de har aldri vondt av litt forandring etter som de har det naturlig i naturen. 4: Er det noen planter som tåler kornsnoker? LEVENDE? MASSE Men den jeg ville anbefalt deg er en enkel og grei fredslilje.5: Er det noe annet en kan bruke som bunnsubstrat, bortsett fra reptilbark, kunsgress, og dekkbark? Hva har de ute i naturen? Jord går helt fint, men da må du ha organisk jord. dvs jord uten kjemiske gjødsling ellertilsetnings midler. 6: Hva er mest sjelden og dyr av Ghost, og lavender zig zag morp? Denne er jeg usikker på, men mener ghosten går for rundt 1000lappen. 7: MÃ… man dvale dem? Det er en fordel med tanke på avl og at de naturlig gjør det, men noe must er det ikke. 8: Hvor ofte skal de mtes som små, er det noen "tommelreler" på det? Hvor ofte de skal mates ettr str? Ikke større enn tykkeste del på slangen. Mat de en gang i uka som små og hver 10. dag når de er voksne. 9: Hvis jeg skal få egg, er det best med to jenter og en gutt eller motsatt? Du vil mest sannsynlig får det veldig greit til med 1.2 korsnoker. 10: Hvis jeg skulle få egg, hva er klekkingstempen, fukten og sånt da? Hvor lang tid? Dette er jeg usikker på.. google opp kornsnake incubation. Hvem blir eldst, størst, og tyngst, spiser mest, krever mest av kornsnok, kongesnok, og rottesnok? Jeg mener rottesnokene blir størst men dette er uansett marginal, disse 3 slange typene er veldig like hverandre i atferd, levesett og fysikk. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Og, hvordan dvaler man dem?
Takk for alle svarene forresten
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
De eneste tingene jeg må overtale foreldrene mine til nå, for å ha kornsnok, er det med lovligheten, at man sjelden blir tatt etc. og mor i huset er meget negativ til å ha frosne mus i fryseren
Kan jeg få litt hjelp for fakta jeg kan si, sånn at de ikke tror man blir tatt, og at det er så kriminelt osv..Går det enkelt ann å avle mus selv? Noen erfaringer? Er det lurt lissom? ps: sliter veldig med valg av morph jeg vil ha.. Hva heter den som ligner på en python morphen?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Alder: 32
|
En bra måte for å overtale foreldrene dine kan være som jeg gjorde når jeg anskaffet meg 2 rødørede terrapiner. Jeg sa at jeg skulle passe de over vinteren fordi venninnen min som jeg faktisk fikk dem av hadde en leilighet som var for kald om vinteren,og hun var redd de skulle dø. Hehe. Når vinteren var over hadde hun vent seg til dem og med litt bearbeiding da så var de mine.
Kan også legge til at når jeg måtte gi de bort for 1 1/2 år siden var det et par tårer i øynene på moren min når de som fikk dem kjørte avgårde med dem. Det gjaldt også meg!!! Ble tomt som faen på det gamle rommet mitt uten dem
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
http://www.reptilfreaks.no/index.php...ewtopic&t=4808
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Takk takk, skal prøve så godt jeg kan å overtale de, nå må jeg bare finne ut hvor musene skal være...
|
|
|
#9 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Hvis ikke får du kjøpe deg et av de små kjøleskapene som er lager for en sixpack. Mvh Robin
|
|
![]() |
| Emner |
| kornsnok, spørsmål |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Spørsmål om kornsnok og tarantell | E.Spider | Taranteller | 17 | 28-11-2007 15:54 |
| Noen Spørsmål Om Kornsnok | Azkiboy | Snoker | 4 | 25-11-2007 03:06 |
| Fukt spørsmål/problem med kornsnok | s9gl | Snoker | 2 | 14-08-2007 04:36 |
| Kornsnok morph spørsmål | Olliw | Snoker | 6 | 13-08-2007 08:44 |
| Kornsnok spørsmål. | Olliw | Snoker | 13 | 01-08-2007 09:20 |