"
Gammel 01-08-2007, 08:44   #1
Senior Member

DevilDoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 239
Blog Entries: 1
Standard Trenger litt hjelp igjen, jeg!

Nå begynner jeg å bli bittelitt nervøs her jeg sitter.
Snoken min ligger kun å gjemmer seg, og ikke bare på dagen.
Hun ligger kun inni en sånn "gjemme seg stein", og rører seg ikke utenfor, med mindre jeg løfter henne opp og legger henne ett annet sted i terra.

I går kveld tok jeg henne ut, og la henne i ett mindre terra sammen med mat, fordi jeg ikke har fått henne til å spise.
I dag tidlig hadde hun ikke rørt maten.
Jeg har helle aldri sett henne drikke.
Begynner å bli virkelig begymret jeg nå...

What to do?
DevilDoll er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 08:52   #2
Reptilfreak

nidhogg sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 413
Standard Re: Trenger litt hjelp igjen, jeg!

Antakelig ikke så mye å bekymre seg over ennå.
Men hvor gml er den nå? Hvor lenge har du hatt den og hvor lenge er det siden den spiste sist? Var maten levende el. oppptint?
Kjenner en som driver med oppdrett av kornsnoker og han vet jeg forer dem med levende pinkies en viss tid (usikker på når han begynner å gi dem opptinte...)
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 09:17   #3
Senior Member

DevilDoll sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 239
Blog Entries: 1

Nå er den 3uker ca. Jeg har hatt den i en uke, og det er derfor ca en uke siden hun spiste sist.
Hva hun spiste vet jeg ikke, men det kan jeg lett forhøre meg om.
Jeg har prøvd å kun gi henne opptint, da jeg ikke vil ta "risken" å gi henne levende.
DevilDoll er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 12:03   #4
Reptilfreak

Løven31 sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
Meldinger: 560

Sitat:
Opprinnelig postet av Trineu
Nå er den 3uker ca. Jeg har hatt den i en uke, og det er derfor ca en uke siden hun spiste sist.
Hva hun spiste vet jeg ikke, men det kan jeg lett forhøre meg om.
Jeg har prøvd å kun gi henne opptint, da jeg ikke vil ta "risken" å gi henne levende.
og gi Pinkis levende er ikke noe farlig for slangen, Pinkis har ikke tenner og er heller ikke i stand til og forsvare seg mot slangen din.
vill prøvd og gi levende nå i begynnelsen for og få i den litt mat og få et 2-3 ham skifter, så kan du gå over til og tine opp større mus.
1.0 Python Regius (Konge Python)
"sportsfisker? www.team-pirates.no
Løven31 er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 13:36   #5
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

jeg ga tinede til mine da de var rimelig unge. har du prøvd å holde pinkisen i en pinsett og vifte med den forran nesa på ho osv?? i værste fall kan du jo sette ho i en veldig liten boks over natta med en pinkis i. pleier å fungere det også, men da må du sørge for at den får det mørkt og null forstyrrelser.
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 15:44   #6
Reptilfreak

nidhogg sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 413

ja, og hvis du prøver med opptinede pinkies, pass på at den har "god temperatur", dvs ikke legg den inn om den er kald etter opptiningen.
har en kongepyton som ikke spiste på en stund, men da jeg passet på at musene var "varme" når jeg la de inn her det funka bra her ihvertfall...
Svar med sitat
Gammel 01-08-2007, 18:14   #7
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220

Det som også kan være lurt er å åpne munnen på slangen og ta tunga litt ut av munnen ikke rive den langt ut men bare litt. Det er lukter inne i munnen som stimulerer slangen. Ellers er dette med at den gjemmer seg veldig veldig vanlig, det er typisk kornsnok oppførsel. Det er ikke forvente at den er mye ute før etter 3-6 måneder da mat og håndterings rutinene er inne for slangen. Si man forer på søndag og håndterer på onsdag, da vil du få en slange som er mye ute og ikke forbinner deg med mat utenom på forings dagen. Det kan jo også være den syntes byttet er for stort, du kan jo prøve å bare gi en kroppsdel av pinkien. Gi den så mange gjemmesteder den vil. Det liker Kornsnoken.
vipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-08-2007, 10:37   #8
Senior Member

Ghia sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Meldinger: 104

Noen som har tenkt på at det kanskje kan være så enkelt som et hamskifte på gang ?
Svar med sitat
Gammel 02-08-2007, 11:15   #9
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220

Det enkle er ofte det beste... seff kan det være det, men nå har vi iallefall levert fra oss masse annen gunstig info i samme slengen
vipera er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hjelp, igjen, jeg, litt, trenger

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Trenger litt hjelp! slizy Reptiler 11 09-09-2008 20:58
Trenger litt hjelp og råd Jeanette Agamer 3 31-07-2008 22:28
Ny her og trenger litt hjelp Kjazza Medlemmene 3 21-07-2007 11:29
Trenger litt hjelp! cobra_kai Småprat 8 22-08-2006 11:17
Trenger litt hjelp. Driver Skilpadder 5 13-01-2006 17:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:59.