|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
Nå har jeg bestemt meg. etter lange krangle stunder med meg selv, fant jeg ikke har skikkelig med tid for en leopard gecko som krever mat hver dag av og til hver andre. Jeg er rett og slett for opptatt. Skilpaddene har mor mi forelska seg i så de er det stort sett ho som driver med. Men lurte på om jeg kanskje skal kjøpe en slange, den kan jeg sette bort til typen min og en annen jeg kjenner om jeg må bort, de ville heller passe på en slange enn en øgle. Så jeg har satt meg ned og lest meg proppfull av info om Vestlig trynesnok. Den er liten, hardfør og ubeskrivelig søt.^^ Ja, jeg vet den er giftig, men gifte utgjør null trussel for et sunt og friskt menneske, og det er jeg jo! ^^ Har snakket med en fyr fra statene som har holdt disse i 15 år og aldri opplevd å bli bitt. Dere må gjerne agumentere på hvorvidt det er smart å holde en gift slange, men disse er rolige og utgjør ingen trussel så jeg ser ikke problemet. Men er det noen som vet om noen som driver med det her i skandinavia? Hvor mye en trynesnok ligger på??
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sarpsborg
|
De ligger på rundt 6-900kr ca. De er ikke giftige i den forstand at de har gifttenner, selvom de har hoggtenner bak i munnen som ikke er "hule".
Er nok sjeldent de biter, men de kan gi et ubehaglig bitt når de først gjør det. http://www.herpnet.net/bite/ /Roy |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Høres kult ut med den Snoken. Men en ting du bør tenke på siden den er giftig, er om du er alergisk mot giften og det vet du ikke før du har blitt bitt, og tar jeg ikke helt feil så er Stokcholm det nærmeste sykehuset med motgift.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
dette er visst du lar den sitte å tygge på deg det. I følge han jeg har snakka med så er de ganske lette å få av. Du er enten skikkelig dum eller skikkelig fjern om du lar den tygge på deg i fem min... og ikke for å være stygg eller noe, så var jeg ikke ute etter "advarsler", jeg er klar over at det er gift i dem, men jeg var ute etter om kun priser og eventuelle opdrettere.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Sorry da missforstod jeg litt. men lykke til, kul slange.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
bare sann at folk ikke får en feil oppfatning her, nei jeg syns ikke det er kult med giftormer, men dette var den eneste slangen jeg fant som ikke blir grufult lang og er lett å holde...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Tøft
Et spennende valg, så lykke til
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Ikke for å virke pirkete her..... men en kongepyton blir jo over en meter lang, nesten 1,5m, mens en Heterodon nasicus blir bare rundt 70-80cm.
|
![]() |
| Emner |
| trynesnok, vestlig |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|