|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei
Har lenge tenkt på denne sort snok, men er fortsatt litt usikker på om jeg skal gå til innkjøp av en. Men med litt uvitenhet er dette en gift orm ? Hva skjer om jeg blir tatt med en slik i Norge ? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Ingen som vet
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Vet ikke
Alder: 19
|
så på animal planet når steve irwin fanget noen sånne og han sa at de var litt giftige men det var bare på tenner bakerst i munnen. de er lite giftige, steve irwin ble bitt flere ganger i løpet av programet å det så ikke så veldig farlig ut, vet ikke hvordan det er å bli tatt med en.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
ok, det var godt å høre, men nå til straffen om du skulle bli tatt
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Hvorfor tenker du hele tiden på å bli tatt? Så lenge du ikke viser til alle du kjenner at du har en slange, så er det ikke stor sjange for at du blir tatt, helst ikke vis til noen, eller bare folk du stoler 100% på. Er du redd for å bli tatt, ikke skaff deg.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Mr-repti du bør ta forhåndsregler før du skaffer dyr !
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Mar 2005
|
Personlig mener jeg : slik reptil-klimaet er i det offentlige norske rom er det lite smart å holde giftslanger her i landet. Det vil bli enda vanskeligere å få bevegelse i arbeidet med positiv-listen hvis det oppdages giftslanger rundt omkring. I media fremstilles en liten kongeboa som et monster...tenk deg et oppslag med giftslanger...grøss og gru ! Og dette vil igjen gå ut over selv den snilleste lille gekko's sjanse til noen gang å bli "lovlig", altså ikke bare deg, skorpion. Og man kan aldri sikre seg 100% mot å bli tatt...
Jeg vet jo ikke hvilken slange-erfaring du har, skorpion...men har du holdt aggressive, kjappe arter før ? Hva sier du til legen hvis slangen får et grepa tygge-tak i lanken din og du må ha behandling ? Er familien din (hvis du bor sammen med noen) komfortable med å dele hus med en giftsnok ?
|
![]() |
| Emner |
| prasina |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|