"
Gammel 22-04-2007, 18:54   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 5
Standard Kornsnok, albino

Heisann

Nå har jeg fått meg to Kornsnoker, av typen albino (i flg. ZooÀffÀren i göteborg).

Men jeg har noen spørsmål, som sikkert de fleste som er ny på det med å ha reptiler. Jeg kjøpte kornsnok fordi at jeg har lest litt om arten i forkant og mange mener det er lurt å starte med denne i begynnelsen, men hvor ofte er det normalt at denne slipper ut sin avføring, og hvor ofte bør jeg rengjøre dems terrarie?

Takk på forhånd
jsandnes er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-04-2007, 19:01   #2
Reptilfreak

straymond sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891

Heisann, og velkommen til forumet.

hvor mye bajjs den legger fra seg kommer an på hvor mye og i hvilke intervaller den får fodder.

når det gjelder rengjøring så er det greit å ha det som en forhåndsregel å alltid fjerne avføring fra terrariet, ikke bare så den slipper å vasse i sin egen møkk, men og for å slippe grobunn for bakterier.
Svar med sitat
Gammel 22-04-2007, 19:14   #3
Junior Member

Standard Re: Kornsnok, albino

Tusen takk for raskt svar, og takk for velkomsten

Jeg har lest litt rundt på forum (her, og på repti for det meste) at de bør fores ca hver 8. dag, er dette passe?

Vil jeg se hva som er avføring? eller er det bare småtteri som jeg ikke ser med mindre jeg leter nøye?
jsandnes er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 22-04-2007, 19:18   #4
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699

du vil enkelt se avføringen.. mørkt med litt hvitt.. de hvite er hard urin og blir hvitt siden de skiller ut kalk i urinen.. hvor store/gammle er de??
er de veldig små så forer du hver 4-5 dag og er de voksne så er vel 1 gang pr uke greit.
reptilfrelst er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-04-2007, 19:18   #5
Junior Member

Standard Re: Kornsnok, albino

Tusen takk men er avføringen hard? illeluktende, bør jeg fjerne den med en gang?

Hehe, mye spørsmål her nå!, De er 8 måneder gamle og er veldig kjappe(!), og de har akkurat fått flyttet inn i sitt nye terrarie, men de driver og graver seg ned og er litt sånn skeptiske enda, men dem bruker vel litt tid på å komme i orden dem også

Har litt vanskeligheter med å se kjønn på dem også, er det noen i Oslo/omegn som kanskje kunne hjulpet meg med dette?
jsandnes er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-04-2007, 19:39   #6
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

avføringen er litt blaut med en gang, så vent til den stivner og fjern det etterhvert som du ser de har gjort ifra seg. er de 8mnd så er det vel greit å fore de hver 5-6 dag.. la de få noen dagers ro uten å plukke så mye på de, så får de roet seg ned og blir vant til sine nye omgivelser.
det er ingen synlig forskjell på han og ho, så du må få noen som er veldig flink med sånt til å gjøre det for deg.
reptilfrelst er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 14:15   #7
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
Meldinger: 814

Grattis med kornsnok! Fine dyr, bare de blir vant til deg. Kan gi de mer enn et par dagers ro. Uke pleier å hjelpe. De er ofte svært stressa etter bilturer og ett nytt terra er skummelt. Sørg for å ha nok gjemme steder! Helst så mørkt som overhodet mulig og at det enter en fuktig nok i terra eller at du har en fuktboks. Foret bør kanskje ikke være stort, pinkkis eller mindre, da de kan få problemer med å drite det ut... Ikke håndter den før ett par dager etter foring. Eller kan det komme opp.... Erfaringer....

Kornsnoken er flott slange, men en mester i å stikke av om det finner ut at den vil! Så pass på! Et det netting eller lufte hull som er like stort eller større enn hodet dens, skal du se den er vekk med første natt! Bare spør om det er noe, og post bilder når de har slått seg til ro! ;P
Chibi er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 21:45   #8
Junior Member

Tusen takk

Ja, jeg synes dem er utrolig fine, men den ene jeg har virker som er ganske tam, mens den andre prøvde å få seg et jafs av meg i dag, når jeg skulle sette på terrarielås, he he

Jeg skal slenge opp bilder etterhvert, har også bestilt et trådløst nettverkskamera med pan/tilt og zoom som skal stå i ene hjørnet i terrariet, slik at man kan se dem 'live'
jsandnes er offline  
Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 21:49   #9
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

kult.. da kan man se så mye man vil uten at de blir forstyrret, og da også lettere å se deres naturlige oppførsel.
Svar med sitat
Svar

Emner
albino, kornsnok

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Albino melorm Chibi Småprat 7 23-04-2007 19:23
Er det noen som har bilde(r) av en rød albino kornsnok? kornsnok1 Snoker 1 03-03-2007 13:57
Bilde av albino kornsnok Bigbo Snoker 7 14-08-2006 09:48
Albino kornsnok Bigbo Snoker 2 12-08-2006 08:45
Albino Leopardgecko. _Nagash_ Gekkoer 5 29-05-2006 07:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:55.