|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Min lille kornsnok bebis var litt "hakkete" på magen her for et par uker siden (regnet med at hamskiftet kom snart), og så kom påsken og den var borte fra meg i en uke (hadde skaffet barnevakt). Når jeg da fikk den tilbake så hadde den fått blå/hvite øyne. Overlykkelig og superklar for at den skulle skifte ham gikk jeg å la meg i går. Men til min store skuffelse når jeg så til den i dag så hadde den normal farge på øya, og var myk. Men inget skinn jeg fant.
Tenkte jeg skulle prøve å gi den litt mat, bare for å være ekstra sikker på at den plutselig ombestemte seg, og jaggu, den slukte maten ganske kvikt. Er det noe galt, eller er det normalt at den gjør sånn? Ble litt satt ut for å si det sånn! Edit: endret emnets tittel til noe mer beskrivende (DanFekar) |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
Sitat:
når disse skifter ham så er det ikke alltid så lett å finne selve hammen når denne kan bli dratt av "underground". grunnen til at dyret blir blasst i fargen og øynene er at luft kommer innunder den gamle hammen, og har aldri vært borti at denne hammen har festet seg igjen, så mest sannsynlig så ligger hammen et eller annet lurt sted i terrariet
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hmm!
Var å sila all barken og kikka i rot og under stein og vannskåla/bassenget. Ikke fant jeg no skinn. Den har ikke funnet på å spise den opp da? (eh?) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
er ikke det litt vanlig at reptiler kan spise hammen sin Straymond?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Sarpsborg
|
Noen ølger spiser hammen sin. Kan ikke ta igjen å ha hørt om noen slangearter som spiser det.
Men viss du har lett skikkelig i gjennom terraet så ville jeg ventet å sett. Er flere ganger slangene mine blir helt klare og en dag og to etter på så har de skiftet. Men at de får de blålige skinnet over øynene og ikke er så hypp på mat er jo det vanligste. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Gladelige nyheter
I dag stod jeg opp til det fineste lille skinnet i vannbadet ![]() Litt rart at den spiste RETT før den skulle gni seg ut, men det ser ut til at alt har gått bra med både snokbebis og skinn Tusen takk for hjelpen dere, alltid like hyggelig
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| hamskifte, kornsnok, med, problemer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kornsnok Hamskifte og matlyst hos kornsnok | korse | Snoker | 1 | 28-08-2008 21:32 |
| C.cyaneopubescens-hamskifte med problemer... | Renor | Taranteller | 1 | 08-06-2008 20:25 |
| hamskifte + dvaling til kornsnok | aglyphe | Snoker | 9 | 31-03-2007 13:23 |
| Problemer med kneleren | Kristian262 | Knelere | 15 | 13-03-2007 23:26 |
| Kornsnok/hamskifte | Tony26 | Snoker | 3 | 01-09-2006 23:20 |