|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Apr 2007
|
Hei jeg er ny på forumet her, har en kornsnok som jeg har hatt i 2,5 år nå. Fikk den da den var ca 40cm. Nå er den rundt 1,5m. En såkalt rød albino.
Oppveksten har gått strålende hele veien, den har spist og trivdes, men nå plutselig vil den ikke spise lenger, og den hugger etter handa mi og rister med halen. Har hatt den utav terrariet en til to ganger i måneden og holdt den siden jeg fikk den. Har aldri hatt problemer med at den har vært hissig før. Kan det være noe med våren og at den nå er blitt kjønnsmoden? Slangen er kanskje litt mer aktiv også nå enn hva den pleier å være. Håper noen kan hjelpe meg, har lest igjennom de andre spørsmålene om kornsnok, og i de bøkene jeg har men finner ikke noe passende "diagnose" mvh Cowboy |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Det kan ikke være at den har et kommende hamskifte?
I hvertfall i edderkoppverdenen er det slik at de slutter å spise, og ofte er litt mer sinna. Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
virker ikke sånn ut, den hadde et hamskifte for en måned siden. Men har aldri brydd seg tidligere om den har blitt behandlet rett før hamskiftet.
:confused: mvh Cowboy |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
|
hm... kan være at det er "vårn" på han da
Jeg ville gått for den. Vå hann snok er litt grinete nå på denne tiden, men kan ikke si jeg har lagt merke til at han hugger eller ikke vil spise.... Men , forhør deg om noen som kan dette bedre enn meg, har ikke opplevd det, vår er grinete hele året stortsett....
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Kornsnoker har en lei tendens til å plutselig snu på humøret også da. Men anyways er det helt vanlig at slange slutter å spise i perioder. Ã…ssen er dte med gjemmesteder der? Hvor forer du?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Takk for alle svar! Jeg er litt roligere nå
Den har to store barker den kan ligge under, en over varmematta og en uten. Forer den i terrariet, det har gått fint hele veien. Har et prosjekt på gang med å lage et terrarie inni en vegg, som jeg kler med stein på tre sider og glassdør ut. ca mål blir bredde: 1m høyde:1,60m og dybde 50cm. Tror det kan bli bra. Vil lage til hyller og gjemmeplasser i forskjellige høyder og et par klatregreiner som den kan leke seg på ![]() Et kjempebra forum dette her, takk for at dere finns
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
|
Knall bra om du fikser det terraet bra. men uansett å fore utenfor er bedre enn inni og hjemmesteder er like crucial egentlig
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
vil si meg enig. mye bedre å fore den utenfor terrariet. det gjør jeg med mine slanger. da slipper du at de forbinder bevegelser i terrariet med mat.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hissig, kornsnok |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder