"
Gammel 01-04-2007, 20:34   #1
Junior Member

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 3
Standard Hissig kornsnok

Hei jeg er ny på forumet her, har en kornsnok som jeg har hatt i 2,5 år nå. Fikk den da den var ca 40cm. Nå er den rundt 1,5m. En såkalt rød albino.

Oppveksten har gått strålende hele veien, den har spist og trivdes, men nå plutselig vil den ikke spise lenger, og den hugger etter handa mi og rister med halen.
Har hatt den utav terrariet en til to ganger i måneden og holdt den siden jeg fikk den. Har aldri hatt problemer med at den har vært hissig før.

Kan det være noe med våren og at den nå er blitt kjønnsmoden?
Slangen er kanskje litt mer aktiv også nå enn hva den pleier å være.

Håper noen kan hjelpe meg, har lest igjennom de andre spørsmålene om kornsnok, og i de bøkene jeg har men finner ikke noe passende "diagnose"

mvh
Cowboy
cowboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 20:41   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Hissig kornsnok

Det kan ikke være at den har et kommende hamskifte?
I hvertfall i edderkoppverdenen er det slik at de slutter å spise, og ofte er litt mer sinna.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 01-04-2007, 20:46   #3
Junior Member

Standard Re: Hissig kornsnok

virker ikke sånn ut, den hadde et hamskifte for en måned siden. Men har aldri brydd seg tidligere om den har blitt behandlet rett før hamskiftet.

:confused:

mvh
Cowboy
cowboy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 07:35   #4
Reptilfreak

Chibi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Mysen
Alder: 22
Meldinger: 814
Standard Hissig kornsnok

hm... kan være at det er "vårn" på han da Jeg ville gått for den. Vå hann snok er litt grinete nå på denne tiden, men kan ikke si jeg har lagt merke til at han hugger eller ikke vil spise.... Men , forhør deg om noen som kan dette bedre enn meg, har ikke opplevd det, vår er grinete hele året stortsett....
Chibi er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 08:02   #5
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220
Standard Hissig kornsnok

Kornsnoker har en lei tendens til å plutselig snu på humøret også da. Men anyways er det helt vanlig at slange slutter å spise i perioder. Ã…ssen er dte med gjemmesteder der? Hvor forer du?
vipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 15:59   #6
Junior Member

Standard Re: Hissig kornsnok

Takk for alle svar! Jeg er litt roligere nå

Den har to store barker den kan ligge under, en over varmematta og en uten. Forer den i terrariet, det har gått fint hele veien.

Har et prosjekt på gang med å lage et terrarie inni en vegg, som jeg kler med stein på tre sider og glassdør ut. ca mål blir bredde: 1m høyde:1,60m og dybde 50cm.
Tror det kan bli bra. Vil lage til hyller og gjemmeplasser i forskjellige høyder og et par klatregreiner som den kan leke seg på

Et kjempebra forum dette her, takk for at dere finns
Svar med sitat
Gammel 02-04-2007, 17:00   #7
Reptilfreak

vipera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Bend over I\'ll show ya
Meldinger: 220
Standard Hissig kornsnok

Knall bra om du fikser det terraet bra. men uansett å fore utenfor er bedre enn inni og hjemmesteder er like crucial egentlig
vipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-04-2007, 19:44   #8
Reptilfreak

reptilfrelst sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,699
Standard Hissig kornsnok

vil si meg enig. mye bedre å fore den utenfor terrariet. det gjør jeg med mine slanger. da slipper du at de forbinder bevegelser i terrariet med mat.
reptilfrelst er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
hissig, kornsnok

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kornsnok i hus:D Miroxx Snoker 36 14-10-2007 11:46
Om eg får kornsnok... Olliw Snoker 4 22-08-2007 20:25
Hissig G. Rosea Svein Taranteller 24 22-02-2007 14:10
hissig kongesnok snia Snoker 3 23-09-2004 09:31
Hissig skjeggis Alven Agamer 11 07-06-2004 23:10

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 12:54.