|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
Har lest litt om dvaling på repti.net, jeg lurte på om det var noe mer jeg burde vite enn at den ikke skal ha mat fire uker i forveien, at terraet skal gå ned i temperatur, at substraktet skal forandres (til hva, forresten??) og at den burde legges i mindre terra + få tilgang til vann hver 14 dag?
Den er en juvenil enda, på ca 30 cm. Bør den dvales enda i det hele tatt? Tenkte å begynne å dvale den i slutten av juni. Og når det gjelder hamskiftet. Er det noen spesielle tegn jeg skal se etter før hun skifter? Og hva bør jeg gjøre når jeg ser at prossesene er i gang? Ellers ønsker jeg alle en goood påske :smile: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2005
Sted: Holmestrand
|
Dvale av juviser er litt risikabelt for ingen nytte.
Når de er mindre, er det mer som kan gå galt. Kornsnoker er hardføre dyr, og trenger ikke dvales med mindre de skal parres. Men selv ikke da er det ABSOLUTT nødvendig. Juni er for så vidt litt tidlig å begynne. Oktober er bedre og tenke på sånnt. Meni ditt tilfelle ville jeg ikke gjort noe. Når det gjelder fremgangsmåten så ser den fin ut. Bunnsubstratet kan være avispapir. Fungerer perfekt, men man må jo fremdeles ha gjemmested. Og vann er viktig som du nevner. P
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
du trenger ikke å vurdere dvaling til denne. jeg dvaler ingen av mine arter, såsant jeg ikke tenker en kickstart til avling.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
oi! oki
Det var jo litt digg å få vite. Men hva med hamskifte? hu er litt hakkete noen steder på magen, og jeg spruter vann på veggene tre ganger daglig nå. Men det har ikke blitt bedre enda. (vert sånn i to uker ca) Er det tegn på at hu skifter ham, eller er det noe annet galt? |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Mellom 70-80
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
om det ikke er fare for sår eller ser ut til å plage dyret så skal det ikke være så farlig ordner seg sikkert til neste hamskifte
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Neineinei. Det er bare små hakk som jeg så vidt kjenner når den leker seg på hånda mi. Også er det bare to tre steder. Men den virker da fornøyd!
hehe, er bare så redd for at den ikke har det bra.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Nå har jeg tatt den opp og studert litt, overgangen fra magen og til oversiden, sånn, på siden av selveste snoken, der er det litt hakkete. Eller, "skjella" stikker litt ut, men kun når den ligger på magen.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() gi den litt tid.
|
|
![]() |
| Emner |
| dvaling, hamskifte, kornsnok, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kornsnok Hamskifte og matlyst hos kornsnok | korse | Snoker | 1 | 28-08-2008 21:32 |
| hamskifte? | cloudfort | Taranteller | 4 | 03-06-2008 14:53 |
| Kornsnok - problemer med hamskifte? | aglyphe | Snoker | 7 | 09-04-2007 09:32 |
| Hamskifte | Bigbo | Helse og sykdommer hos reptiler | 5 | 03-09-2006 20:39 |
| Kornsnok/hamskifte | Tony26 | Snoker | 3 | 01-09-2006 23:20 |